Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Springsteen
Oj, har det gått så lång tid redan! Förstår att det känns tungt:(!

Ang shopping, alltså det finns ju inget roligare än att köpa hästprylar :bump:! Men det brukar ta emot lite iof när man vet att det snart kommer vara för litet. ;)

Jag kollade gamla kvitton, bommen på dressyrsadeln värmdes om till smalare för 2 år sedan och då gick det på 1800, inkl hemskicket. Tur om det inte blivit dyrare, men med 2 sadlar så är det ju en del slantar.
Där rök planen på att köpa ett par BRUNA dressyrstövlar under Stockholm horse show. Stackars mig...:D

@Martina_m

Jag kollade gamla kvitton, bommen på dressyrsadeln värmdes om till smalare för 2 år sedan och då gick det på 1800, inkl hemskicket. Tur om det inte blivit dyrare, men med 2 sadlar så är det ju en del slantar.
Där rök planen på att köpa ett par BRUNA dressyrstövlar under Stockholm horse show. Stackars mig...:D

@Martina_m

Jag fick oxå det inkl frakten till mig. Dessutom hade Olof lovat mig att de skulle stå för frakten till dem när han var och kollade på min sadel, så jag fick ändå 650 i avdrag. Med tanke på allt strul så tyckte jag att jag var värd det ;)
Hoppas att det går snabbt med ändringen iaf

Drygt med stövlarna, alltid är det nåt som är viktigt som måste gå före det där man suktat efter så länge ;)

Jag känner mig lite shopping galen. Jag måste ju liksom köpa täcken, träns, benskydd, sadel.... etc. :angel: Ponnyn verkar ha ett par storlekar mindre än hennes mor. Sålde hennes gamla innetäcken till en kompis som har ett tvåårigt halvblod. :up: Veterinären uttryckte sig rätt bra om min gamla ponny när denne sa att hon var en storhäst med korta ben.

Men fy vad jag saknar henne. Imorgon är det två år sedan hon dog och det är jävulskt tungt fortfarande. Min fina fina Stella.

Har det redan gått två år, uch förstår att det är jobbigt, tur du har din lilla efter henne :)

Gosh vilken hästabstinens jag har just nu... :nailbiting: har praktik 50 mil hemifrån å d va 2 veckor sist jag va i stallet, inte ok alltså!! som tur är så e min praktik så intensiv å rolig att dagarna går fort. :up: å i helgen ska jag HEM! helt underbart. då blir det mys med sambo, katter å häst. har haft riktig ångest att åka iväg å bo så långt hemifrån men lite nyttigt har d varit oxå. ibland e det bra att få längta :love:

Gosh vilken hästabstinens jag har just nu... :nailbiting: har praktik 50 mil hemifrån å d va 2 veckor sist jag va i stallet, inte ok alltså!! som tur är så e min praktik så intensiv å rolig att dagarna går fort. :up: å i helgen ska jag HEM! helt underbart. då blir det mys med sambo, katter å häst. har haft riktig ångest att åka iväg å bo så långt hemifrån men lite nyttigt har d varit oxå. ibland e det bra att få längta :love:

Jag ska för första gången på en massa år åka på semester nu i 2 v. Jag började sakna hästen och hundarna för någon vecka sen.
Så jag förstår ditt trauma! ;) Mys nu när du kan! :D

Min lillgubbe har fått stå nu när jag varit sjuk 2 v. Och kommer få stå 2 v när jag åker bort. Det blir fint att börja jobba med sen.. :S
Jag har gått upp x antal kilo de här 2 v i sängen. Att åka bort och äta och äta och lata sig kommer ju inte direkt göra under för min ryttarfysik eller förmåga heller.
Hade jag inte legat sjuk nu hade jag nog gladeligen varit utan hästar i 2 v. Det kan bli lite väl mycket sånt när man har det heltid nästan varje dag. Men nu blir det för länge!

Jag känner mig lite shopping galen. Jag måste ju liksom köpa täcken, träns, benskydd, sadel.... etc. :angel: Ponnyn verkar ha ett par storlekar mindre än hennes mor. Sålde hennes gamla innetäcken till en kompis som har ett tvåårigt halvblod. :up: Veterinären uttryckte sig rätt bra om min gamla ponny när denne sa att hon var en storhäst med korta ben.

Men fy vad jag saknar henne. Imorgon är det två år sedan hon dog och det är jävulskt tungt fortfarande. Min fina fina Stella.

Fina Stella!

Vad har Storm för strl?
Kan kika när jag kommer hem sen om jag har några Zeb-saker kvar på vinden. Finns något fint känns bra om nån man tycker om får det.
Jag saknar min gubbstrutte med, varje dag! Jag älskar Tino och har så kul med honom. Men man slutar inte sakna sin första största liksom..

Jag fick äran att åka på Islands-korsning strl Zeb eller mindre här om veckan. Åh, vad roligt! Jag ville stjäla den!

Fina Stella!

Vad har Storm för strl?
Kan kika när jag kommer hem sen om jag har några Zeb-saker kvar på vinden. Finns något fint känns bra om nån man tycker om får det.
Jag saknar min gubbstrutte med, varje dag! Jag älskar Tino och har så kul med honom. Men man slutar inte sakna sin första största liksom..

Jag fick äran att åka på Islands-korsning strl Zeb eller mindre här om veckan. Åh, vad roligt! Jag ville stjäla den!

Ja fina Stella. Och fina Zeb. :cry:

Stormen har 125 i täcke, mellan ponny och cob i träns. :cautious: Stella hade 135-140 i täcke och cob-full i träns. :meh:

Vad mysigt det låter! :love: Jag vill stjäla alla söta hästar jag ser för tillfället. Är så sugen på en till. Men jag vill ju inte ens rida. :angel:

Ja fina Stella. Och fina Zeb. :cry:

Stormen har 125 i täcke, mellan ponny och cob i träns. :cautious: Stella hade 135-140 i täcke och cob-full i träns. :meh:

Vad mysigt det låter! :love: Jag vill stjäla alla söta hästar jag ser för tillfället. Är så sugen på en till. Men jag vill ju inte ens rida. :angel:

Hm.. Zebbe hade ju 130-135 i täcken. Så de kanske är för stora. Ska kolla schabrak, lindor etc med. Lindade på Tino ponnylindorna och de avklippta.. Men ja.. Det lämnade en del övrigt att önska kan man säga.

Synd att du bor på fel sida stan. Annars kunde du ha hästar och jag rida. :P
Nej då.. Jag tror du får upp ridsuget med egen häst sen faktiskt. När Stormen är inriden. Eller kanske iaf då hon kan börja skolas. ;)
Inridningsfasen kan man ju ha vacklande motivation till ibland om man är dressyrnörd. :P

Hm.. Zebbe hade ju 130-135 i täcken. Så de kanske är för stora. Ska kolla schabrak, lindor etc med. Lindade på Tino ponnylindorna och de avklippta.. Men ja.. Det lämnade en del övrigt att önska kan man säga.

Synd att du bor på fel sida stan. Annars kunde du ha hästar och jag rida. :P
Nej då.. Jag tror du får upp ridsuget med egen häst sen faktiskt. När Stormen är inriden. Eller kanske iaf då hon kan börja skolas. ;)
Inridningsfasen kan man ju ha vacklande motivation till ibland om man är dressyrnörd. :P

Haha, Ja hon är en nätt liten sak. Även om hon är modell soffbord. ;)

Jamen precis, jag kan vara glad hästägare med vackra små hästar, en welsh cob står högst upp på inköpslistan, alt. ett föl u. Storm e. Welsh Cob hingst! Engelsmannen ska skaffa häst nästa år så hästarna lär väl samlas på hög. :angel:

Det lär bli roligare. Känner mig lite stor på lilltrollet bara. Får banta lite mer så att jag inte känner mig för tung i alla fall. :idea:

Haha, Ja hon är en nätt liten sak. Även om hon är modell soffbord. ;)

Jamen precis, jag kan vara glad hästägare med vackra små hästar, en welsh cob står högst upp på inköpslistan, alt. ett föl u. Storm e. Welsh Cob hingst! Engelsmannen ska skaffa häst nästa år så hästarna lär väl samlas på hög. :angel:

Det lär bli roligare. Känner mig lite stor på lilltrollet bara. Får banta lite mer så att jag inte känner mig för tung i alla fall. :idea:

Vad roligt att han också ska skaffa! :D

"Häääästsaaaamlare.." *läses på finlandssvenska* ;)
De har vi hört en del om. Jag tror dock inte du platsar i den kat. :P

Vad roligt att han också ska skaffa! :D

"Häääästsaaaamlare.." *läses på finlandssvenska* ;)
De har vi hört en del om. Jag tror dock inte du platsar i den kat. :P

Jätteroligt faktiskt. Han var med och satt på min favorit lipizzanare i skogen och sen blev han fast. :) Han har ridit lite för några år sedan. Men kan rida i alla gångarter i fin balans och stadig mjuk hand. Så det blir nog bra.

:rofl: Jaa, det har man hört om.

Pfff. Varit på klinik sen kl 9. Inte hittat NÅT.

Han är ren på böjprov, fin i ryggen, fin på longering -skit uppsuttet, han går inte fram, slår, vill inte fram i trav, går sen fram i traven med spetsade öron, och sen inte fatta galopp utan bara slängtravar men gör det sen om man "lurar" honom. Sen galopperar han en bit innan han kickar och sedan stannar. Veterinären ser ingen medicinsk "anledning" till att han ska göra som han gör. Bedövning av höger bakknä gav en förbättring. Bedövning av ryggen gav ingen ytterligare förbättring efter förbättringen efter bedövning av knät.
Röntgat knät -rent. (Fick dock en behandling eftersom han reagerade där).

Vi vet alltså inte mer än innan och behöver komma tillbaka igen. Fyfan alltså.

Han är ren på böjprov, fin i ryggen, fin på longering -skit uppsuttet, han går inte fram, slår, vill inte fram i trav, går sen fram i traven med spetsade öron, och sen inte fatta galopp utan bara slängtravar men gör det sen om man "lurar" honom. Sen galopperar han en bit innan han kickar och sedan stannar. Veterinären ser ingen medicinsk "anledning" till att han ska göra som han gör. Bedövning av höger bakknä gav en förbättring. Bedövning av ryggen gav ingen ytterligare förbättring efter förbättringen efter bedövning av knät.

Men va f**n, så jobbigt!
Med tanke på min så tänkte jag också knä eftersom man innan misstänkt rygg på din också och symptomen låter ju lite så.. Kan det vara nåt som inte syns på röntgen? UL?

Vad händer om du tömkör och kräver samma som vid ridning? Hade vart intressant att se med tanke på att han är ren på lina men säger ifrån när du rider..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 904
Senast: Human
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
813
· Visningar
45 692
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 207
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 631
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka