Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis till er som hittar gårdar..
Jag och min man har sökt efter lämpligt objekt i ca 3år.
Hittar i land intressanta objekt, Budat på ett fåtal. Och i dagsläget finns inget som ens är intressant till försäljning....

Vill så gärna ha hästarna hemma, och självklart skaffa några till, men just nu får jag nöja mig med att vi flyttat till ett nytt stall, efter 4år på förra stället.
@remmis vart står ni nu?

Nu i helgen rider jag hoppkurs igen, lördag - söndag. Idag var det första gången som det bara var jättekul hela tiden. Jag var inte rädd någon gång.:) Jag börjar känna att jag kan lita mer på henne och fastän vi travat och galopperat cavaletti ofta i åratal, så kan hon fortfarande bara braka rätt igenom.
Hon är orädd och obegåvad och det är otäckt tycker jag, utöver att hon är som hon är...

Så glad som jag var idag när jag red och skuttade gymnastikserier och fick ihop galoppen, är jag aldrig när jag rider dressyr. Och hon blir mer genomsläpplig av det här arbetet. I morgon ska vi hoppa olika hindertyper ......:nailbiting: och bana.
Får se vad jag är med på. Men alla har överseende med mig. Jag är ju både kärring, dressyrryttare och har diskbråck. Men min hopptränare, som jag även rider dressyr för, börjar ställa en del krav...:D

Ser jättemycket fram emot Ingrid Klimkes clinic på Stockholm Horse Show i år.

Puh.. Nu har jag bokat en ny tid för vidare utredning. 20/11 så nästa torsdag. Hm, bilen går snart till kliniken per automatik... :meh:

Åh, nu är min älskade häst på plats och har blivit skåning! Han flyttade i lördags!
10389409_10152341496291150_1780896024416721099_n.jpg

Lastningen gick på ca 3 minuter :eek::bow::bow:!
Och sen märkte jag inte av honom på hela den 2,5 timma långa resan. Han stod som en ljus och rörde inte en fena. Väl framme var han lugn i transporten men nyfiken på omgivningen. Stod snällt ensam inne i stallet i några timmar innan de andra hästarna kom in från hagen och sa inte ett knyst.

På söndagen red jag honom i ridhuset och han var pigg och framåt men supersnäll.
Så himla underbart att äntligen fått tillbaka honom! Har haft honom utlånad till min underbara vän hela oktober. Och jag längtar till stallet hela tiden och kan typ inte tänka på något annat än min underbara häst :love:!!
Lycka :love:!!

@sommarminne
De ska komma och kolla på sadel och häst. Men jag ville vänta till han hade flyttat hit. Vi skulle boka in en tid denna eller nästa vecka och de skulle höra av sig. Men jag får nog påminna dem :meh:.

Åh, nu är min älskade häst på plats och har blivit skåning! Han flyttade i lördags!

Och sen märkte jag inte av honom på hela den 2,5 timma långa resan. Han stod som en ljus och rörde inte en fena. Väl framme var han lugn i transporten men nyfiken på omgivningen. Stod snällt ensam inne i stallet i några timmar innan de andra hästarna kom in från hagen och sa inte ett knyst.

På söndagen red jag honom i ridhuset och han var pigg och framåt men supersnäll.
Så himla underbart att äntligen fått tillbaka honom! Har haft honom utlånad till min underbara vän hela oktober. Och jag längtar till stallet hela tiden och kan typ inte tänka på något annat än min underbara häst :love:!!

Vad Härligt! Skönt att det gick bra! :D

Visst är din också en 05:a? Har för mig att vi hängde i 05-tråden för många år sedan? Vart i Skåne har du flyttat? :)

nu är jag väl lite OT, för det är inte så jättedressyrigt. Men ja - det handlar om grunden till att jag dressyrar i alla fall ;)

Igår fick jag bara ett infall att söka lite på min gamla ponny, en sån där überfantastisk ponny ni vet som man kan lita på i alla väder, riktig läromästare som lärt en rida, första tävlingsponnyn och ja, allt sånt där.
Jag har inte haft kontakt med den vi sålde henne till på många år -men igår så hittade jag en mailadress och slängde iväg ett mail. Undrade mest om ponnyn fortfarande var vid liv (25 år iår...).
Fick svar nu på morgonen -och ponnyn tas bort IDAG.
Lite kusligt sådär.
Hon skulle höra av sig igen om ett par dagar när allt lugnat ner sig, och ska då berätta om ponnyns barn och barnbarn hon fått hos dem. Jätteroligt att höra om. Men nu är jag lite lipig här på jobbet....

Hursomhelst. RIP finaste tant Gul.

(lånade en bild från google -har ingen digital på henne).
23-011.jpg

nu är jag väl lite OT, för det är inte så jättedressyrigt. Men ja - det handlar om grunden till att jag dressyrar i alla fall ;)

Igår fick jag bara ett infall att söka lite på min gamla ponny, en sån där überfantastisk ponny ni vet som man kan lita på i alla väder, riktig läromästare som lärt en rida, första tävlingsponnyn och ja, allt sånt där.
Jag har inte haft kontakt med den vi sålde henne till på många år -men igår så hittade jag en mailadress och slängde iväg ett mail. Undrade mest om ponnyn fortfarande var vid liv (25 år iår...).
Lite kusligt sådär.
Hon skulle höra av sig igen om ett par dagar när allt lugnat ner sig, och ska då berätta om ponnyns barn och barnbarn hon fått hos dem. Jätteroligt att höra om. Men nu är jag lite lipig här på jobbet....

23-011.jpg

Men va kusligt sånt där är! RIP :(

Lite kusligt sådär.

23-011.jpg

Så fin! <3

Många kramar, tungt när de går vidare.

Alltså..... Jag har ju inte ridit ordentligt på 2 mån, och jösses vad man tappar.
Red en kompis häst igår (ytterst lätt pass!) och vaknar idag med världens träningsvärk i ljumskarna -iofs bjöd pållen på lite bockningar, men ändå!
:crazy::arghh:

Hade O från I*****s här i onsdags och kolla båda sadlarna. De ligger nu båda i lite bakvikt och behöver breddas. Rider ju inte gärna barbacka på den här damen och de sadlar jag lånat dissade O direkt så han fick med sig dressyrsadeln och så får jag skicka ner hoppsadeln sedan. Vågade inte fråga vad det skulle kosta..:crazy:

Jag känner mig lite shopping galen. Jag måste ju liksom köpa täcken, träns, benskydd, sadel.... etc. :angel: Ponnyn verkar ha ett par storlekar mindre än hennes mor. Sålde hennes gamla innetäcken till en kompis som har ett tvåårigt halvblod. :up: Veterinären uttryckte sig rätt bra om min gamla ponny när denne sa att hon var en storhäst med korta ben.

Men fy vad jag saknar henne. Imorgon är det två år sedan hon dog och det är jävulskt tungt fortfarande. Min fina fina Stella.

Hade O från I*****s här i onsdags och kolla båda sadlarna. De ligger nu båda i lite bakvikt och behöver breddas. Rider ju inte gärna barbacka på den här damen och de sadlar jag lånat dissade O direkt så han fick med sig dressyrsadeln och så får jag skicka ner hoppsadeln sedan. Vågade inte fråga vad det skulle kosta..:crazy:
Eftersom man måste skicka till Danmark blir det ganska dyrt, jag tror att jag fick betala 650 kr för frakt med posten. Och 1800 för bomvidgning (som iof verkar ha uteblivit :confused:) .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 904
Senast: Human
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
813
· Visningar
45 692
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 207
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 631
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka