Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Min islands-sto blev rätt så plötsligt dålig i vänstra bakbenet. Idag, (Onsdag) märkte jag det, men igår märkte jag ingenting...
2
Svar
26
· Visningar
8 592
Senast: coari
·
Foder & Strö Vi fick svaren från vår höanalys idag! Jag vet inte så mycket av detta eftersom vi aldrig gjort det förr. Kan någon berätta för mig om...
Svar
10
· Visningar
2 553
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Hej Detta med grovfoder analys, där jag står görs ingen men har funderat på att göra det själv. Problemet är att det hösilage och...
Svar
1
· Visningar
1 275
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Vet fasiken inte vad jag ska göra nu. Vårt hösilage som köpt hade värdena 6,8MJ och 34 smbrp. Ganska dåligt alltså.. Har räknat på...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: mily
·
Hästvård Var ser man om/hur en hovslagare är utbildad? Vad bör man mer kolla upp egentligen? Jag frågade om ansvarsförsäkring och f-skatt stod...
2
Svar
39
· Visningar
3 164
Hästvård Ni med IR-hästar och som har koll på läget, i vilket skede ger man Metaformin(?)? Ger man det så fort IR är konstaterad eller när det är...
Svar
5
· Visningar
2 649
Foder & Strö Behöver ge min häst lusern då värdena hösilaget är värdelösa! Har läst så mycket jag kan om lucern men har fortfarande lite frågor...
Svar
14
· Visningar
5 086
Senast: HannaZ
·
Hästvård O det är ju lättare sagt än gjort den här tiden på året. Våra hagar är för äckliga nere vid grindarna just nu. Hästen har haft...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 813
Senast: Similitude
·
Foder & Strö Jag har ett hösilage med vanlig proteinanalys. Jag vill dock även veta mineralinnehållet. Jag tänkte ta prov från tre balar totalt...
Svar
3
· Visningar
919
Hästvård Upptäckte under helgen att hästen fått en hovböld som hovis var i stallet och fixade igår. Det var inte samma Hovslagare som skott...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
15 317
Senast: Boj
·
Foder & Strö Fick en säck med linfrökaka till vår häst som haft kolik.Blandade ner det i betforen,jisses! det blir som en limklump typ.Känns inte...
2
Svar
23
· Visningar
14 278
Senast: viola66
·
Hästvård Har en fundering.. en ponny i mitt stall har ev. en hovböld. Vet inte vem som gissat på detta. Vad är symptomen för hovböld? Hästen...
Svar
2
· Visningar
1 696
Senast: Piek
·
Hästvård Ville bara höra om någon vet varför hästförsäkringar är billigare än till ex. hundar? Tycker det är lite lustigt då det borde kostar mer...
2
Svar
38
· Visningar
6 395
Senast: Mussea
·
Foder & Strö Jag har en häst som behöver lägga på sig runt revbenen. Han är mager, inte super mager, men mager. Har stått i sjukhage i flera månader...
Svar
14
· Visningar
1 689
Senast: Magica
·
Hästvård Röntgade ryggen på min häst och då sades det att det såg bra ut och borde inte bli problem. Häromdan fick jag journalutdrag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 441
Senast: Hellas
·
Hästvård Allvetande bukefalister: när en häst ska tas under övervägande för utdömning, är det veten som skickar sin bedömning till...
Svar
9
· Visningar
2 738
Senast: melvin
·
Hästvård varit inne med en unghäst som är lite halt, enl veterinär inflammation... fick räkning på 2000kr+ köpa medicin för 800kr. Ska in på...
Svar
14
· Visningar
1 326
Senast: Breccia_
·
Foder & Strö Har någon goda ideer om hur man bäst utfodrar ett snart 25 år gammalt ponnysto? 127cm hög hackneyponny, hon har dåliga tänder (saknar...
2
Svar
27
· Visningar
5 334
Senast: roge
·
Foder & Strö I år har jag fått slänga mycket hö, känns jättetråkigt och på mitt loft har jag aldrig haft problem innan. Var lite slarvig och slängde...
2
Svar
22
· Visningar
4 747
Senast: Maléne
·
Hästvård Min ena har satt massa vinterpäls redan... Är inte det väldigt tidigt?
2
Svar
31
· Visningar
2 702
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022