Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur tycker ni att deras eget foder varit, främst deras egen müsli? Jag börjar känna mig besviken.. Tidigare tycker jag att fodret...
2
Svar
27
· Visningar
6 854
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Har ett helt ok hö i övrigt men NDF ligger väl lite väl lågt? 54%/kg foder. (tillägger att sockerhalt 96g/kg foder). Vår stora har...
Svar
2
· Visningar
1 043
Senast: Lindon
·
Foder & Strö är en mineralsten tillräcklig,el ska man komplettera med mineraler om man ger havre och betfor?
Svar
1
· Visningar
626
Hästvård En av mina hästar sliter sina bakskor på insidan, och rätt rejält också. Jag har ganska nyligen köpt den här hästen och det är första...
Svar
8
· Visningar
2 187
Foder & Strö Har vi några foder-proffs här? :bump: Har precis fått analysen på ensilaget i stallet. & sitter & försöker räkna ut en vettig...
2
Svar
23
· Visningar
5 168
Senast: gulkiwi
·
Foder & Strö Till att börja med - Jag fodrar givetvis efter hur hästarna ser ut men vill räkna så att jag har nåt att utgå från. Mina hästar är inte...
Svar
11
· Visningar
3 056
Foder & Strö Håller på och räknar foderstat till hästarna ... Det enda som fattas till det här hösilaget är 1.5 g fosfor. Ska jag ge fosforbalans så...
Svar
13
· Visningar
1 229
Senast: Glimfeather
·
Hästvård köpte en islandshäst från norge i söndags, hästen har intyg på att den är frisk utan smittsam sjukdom. trotts detta så kände jag då jag...
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: lillaneptun
·
Hästvård Hejsan alla erfarna! Jag har en arab som jag fött upp och ridit in själv och nu tävlar i western med. Hon har ganska bra med vinterpäls...
Svar
1
· Visningar
822
Foder & Strö Hej! Jag undrar om ni som fodrar grovfoder ur (småmaskigt) hönät upphängda, ute eller inne i boxen, tycker att era hästar fått lite mera...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Av ren nyfikenhet så undrar jag om det finns fler som använder metoden med Creep Feed för utfodring av föl? Jag har förstått att det är...
Svar
10
· Visningar
2 407
Hästvård Missat att vaccinera mot influensa inom 365 dagar på nya ponnyn. Den skulle vaccinerats senast i torsdags den 4 okt men nu kommer vet...
Svar
2
· Visningar
1 116
Senast: Kallebus
·
Hästvård Idag skoddes min nya häst för första gången sen jag köpte honom, det var ca 7 veckor sedan han skoddes innan och han brukar skos var 8e...
Svar
4
· Visningar
8 281
0
Hästvård Hej! För ungefär två veckor sen så började min häst att hosta, framför allt när vi red, en riktig slemhosta! Jag blev lite orolig men...
Svar
5
· Visningar
1 478
Senast: Lagren
·
Hästvård http://youtu.be/bmXUYu8QGJA spola till 00:37. Vad är det som händer med hästen och varför? Jag har upplevt att han tappar ett bakben...
2
Svar
24
· Visningar
27 381
·
Hästvård Hej, Mitt hlb fick sin sista penicillin spruta igår. Idag hade hon en stor svullnad på halsen & kan inte äta ifrån marken (hon får...
Svar
15
· Visningar
3 574
·
Hästvård Hej! Skulle vilja ha tips av er som valt att inte klippa era hästar vid skänkeln, för att dom är extra käsnliga i pälsen nu vid...
2
Svar
24
· Visningar
4 193
Senast: mackan
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av borttagande av sådana? Min häst har ett klementin-stort melanom på undersidan svansroten, och det...
Svar
3
· Visningar
1 123
Senast: Nobless
·
Hästvård Jag funderar lite på hur ni gör under hösten/vintern med era lortgrisar. Funkar det att duscha/schamponera hela hästen i minusgrader, om...
2
Svar
20
· Visningar
10 540
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Ja, årets värden på höt är verkligen ingen höjdare och det är ett jäkla musslande att få ihop det. Hur jag en vrider och vänder på det...
Svar
5
· Visningar
2 984
Senast: Alfakrulls
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023
  • Bekväm stol att släpa på