Granngårdens eget foder

Sv: Granngårdens eget foder

Det kan inte vara så att säckarna har skakat runt under transport så att innehållet har skiktat sig?

Du har inte fått svar från dem?

Nej innehållet ser likadant ut helt igenom

Mailade igår kväll och de är inte snabbast..men förhoppningsvis får jag svar snart vad det beror på.

Det har inte skett under längre tid utan har hänt vid två tillfällen så att säga, kvaliteten är det säkert inget fel på utan det är ju strukturen som det hänt något med. Det jag menar är att det jag köpt nu inte enbart handlar om EN säck. Man blir ju missnöjd ja om strukturen ska se olika ut från gång till gång?

Men nu verkar det som att det kan vara något fel i produktionen då jag skulle skicka dem batchnr på säckarna så att de kan kolla vidare.

Förstår inte varför jag bara skulle gilla läget, eller för den delen inte ta reda på vad som kan vara tokigt om något i produkten är förändrad. Varför ska man inte som kund/konsument ställa krav? Tycker jag låter märkligt..typ lite som den typiska jantelagen faktiskt.

1. Du är missnöjd med den fodersäck du har nu, men fortsätter att ge fodret ur säcken till hästen.

2. Du har tidigare märkt att strukturen på fodret inte är vad du önskar. Du köper en säck till av samma foder.

3. Du kontaktar producenten och påtalar att du är missnöjd. De ska kolla upp saken. Under tiden fortsätter du att ge hästen fodret.

4. Du vill inte, tillfälligtvis, ge hästen något annat foder.

Det är du som konsument som kan påtala felet till producenten, vilket du gjort och det tycker jag att du gör rätt i, men att du sen väljer att fortsätta med fodret och inte byta mot en annan säck, av samma foder, eller byta mot något annat foder, gör att jag tycker att du då får "gilla läget"!

Det är du som väljer vad du ger din häst och om du vill ge ett foder, som du uppenbarligen inte är nöjd med, är ingenting som någon annan kan påverka. Du har ett eget val!

Nåja, alla ser väl olika på problem..för dig kanske det bara är lättare att rycka på axlarnra och ta något annat i
stället för att undersöka saken som jag hellre gör, och avvaktar på beslut.

Senast ändrad:

Jag kan inte riktigt förstå detta dock;
"Det är du som väljer vad du ger din häst och om du vill ge ett foder, som du uppenbarligen inte är nöjd med, är ingenting som någon annan kan påverka. Du har ett eget val!"

Varför raddar du då upp flertalet anledningar som pekar mot annat?
Eller är det så konstigt att man inte byter rakt av så fort man inte är nöjd, utan att undersöka vad som är "fel"?

Och nej, jag ger inte hästen något tillfälligt när det handlar om så kort tidsintervall. Då gör jag som nu att jag ger under tiden medans jag får svar på vad som skett med fodret - det är ju inte så att fodret är hälsoskadligt. Då kommer jag att bestämma om jag godtar det eller inte..Bara för att jag ger från en säck betyder inte det att jag är nöjd med resten och jag har tid på mig ännu att återlämna säckarna. Återigen handlar det inte bara om EN säck.

För att klargöra igen så handlar det om att detta hänt vid tillfällen inte under längre tid, det är skillnad. Första gången det hände tyckte jag att det var märkligt men tänkte att något har hänt med produktionen och nästa gång var fodret som vanligt igen. Vilket jag hoppas på att det bara är ett produktionsfel.

Fast egentligen förstår jag inte varför jag förklarar samma saker igen ;)
och egentligen var ju min fråga vad som skett med fodret

Senast ändrad:

Jag bara funderar på varför du fortsätter att ge hästen fodret i den "dåliga" säcken? Har du tänkt byta in en tom säck mot en ny, full säck, om företaget är villigt att kompensera dig?

hm, nej givetvis kommer jag ju inte att byta den säcken jag tagit ur..
Jag vet inte hur många gånger jag skrivit det, men det handlar inte om en säck, (jag har flera)
Har du läst igenom det jag skrivit? Sista gången jag skriver det ;)

Senast ändrad:

Efter en lång tids väntan så har jag fått svar.
Ibland lönar det sig att som kund ställa krav och jobbiga frågor..

De har sökt bakåt i tiden i tillverkningen via batchnr för olika omgångar och det visade sig att ett fel inträffat efter rengöringen av produktionen och därför hade det blivit fel på blandningen i ett visst parti. De visste inte hur mycket det rörde sig om så har man råkat ut för samma sak är det en god ide att höra av sig om man har batchnr från säcken/säckarna kvar.

Jag kommer att kompenseras och det känns bra att få ett ärligt svar om att det hänt något tokigt. Däremot kan man undra varför man kör ut dessa säckar till normal försäljning till normalt pris i stället för tex andrahandssortering eller att man informerat om avvikelsen..men det är väl pengar som ska in så det känns bra att man hört av sig till dem och klagat. Somsagt så känns det bra som konsument att ställa lire krav.

Har ockdå blivit garanterad att det inte ska ske igen vilket jag hoppas :-)

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka