Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur ser en sådan prognos ut egentligen? Min häst (18-årigt halvblodssto) blev i våras behandlad i båda fram, friskförklarad och...
2
Svar
36
· Visningar
7 504
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Öppnade idag årets första hösilagebal och reagerade på att den innehöll ovanligt många "nederdelar" :cool: av grödor, inkl. rötter och...
Svar
6
· Visningar
2 539
Senast: a1agnlju
·
F
Hästvård När min häst hade skadat sin ledkapsel,som nu är läkt med laserbehandling,och han är friskförklarad:-) Vid röntgen upptäckte vet även...
Svar
4
· Visningar
1 255
Senast: Cia1964
·
Foder & Strö Finns det något smart sätta att göra det? Har en pellets som jag vill tilla närmare på som innehåller följande: (Galax utmärkt)...
Svar
17
· Visningar
1 973
Senast: pastejja
·
Foder & Strö På ett ungefär och hur varierar det med TS och temperatur? Jag är helt ny på hösilage och försöker fundera på vilken storlek på bal...
Svar
14
· Visningar
3 185
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Upptäckte igår en hård kula på min 1-åriga ardennertjej. Någon som har någon idé om vad det kan röra sig om?
Svar
4
· Visningar
1 380
Senast: Saraoliv
·
Foder & Strö Behöver råd angående värdet av en sockeranalys. Jag har en häst som är IR. Jag bestämde mig därför i sommras för att göra sockeranalys...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: lewellyn
·
Hästvård Min häst har under sin tidigare ägare haft totalt en tappsko från 4 års ålder till i våras då jag köpte honom som elvaåring. Sedan jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 690
Senast: Kjerulfia
·
Hästvård Jag funderade på hur det är med gamla hästar, brukar det alltid bli så att de faller ur och behöver massvis med mat jämfört med...
2
Svar
32
· Visningar
3 175
Senast: Madick
·
Foder & Strö Jag kommer att byta jobbplats vilket i sin tur innebär att rutinerna för mina hästar kommer att ändras, och även deras matscheman. Nu...
Svar
10
· Visningar
2 376
Senast: pulkaskurk
·
Hästvård Håller på och velar lite vad jag ska göra med min lilla häst. Efter många år med diverse skador trodde jag i våras att vi var på rätt...
Svar
6
· Visningar
1 329
Senast: SagaMaria
·
Foder & Strö Har en unghäst som jag vill skall äta så mycket grovfoder som möjligt nu till vintern, då han har svårt att hålla hullet. Funderar på...
Svar
1
· Visningar
904
·
Hästvård *kliar mig i huvudet* i mitten på augusti började hästen "steppa" i traven, ville inte länga utan slog över till galopp i höger varv...
2
Svar
20
· Visningar
2 588
·
Hästvård Min häst fick ett litet sår på kotan som blev infekterat så hela benet svullnade upp. Knät var dubbelt större än det andra och benet var...
Svar
4
· Visningar
1 253
Senast: moon
·
Hästvård Vet inte om detta ska ligga här, men tror det... Det är ju ingen foderfråga utan en utfordningfråga... Jo....jag tycker jag har ett...
Svar
18
· Visningar
1 290
Senast: Tussemaja
·
Hästvård Vår häst har en sån svår skada att jag tror att det kan bli aktuellt med sätta bort den.... Jag bara undrar hur vi ska överleva en sån...
Svar
16
· Visningar
1 956
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Någon som vet om Krafft Pluss Protein innehåller havre eller om det är havrefritt kraftfoder?
Svar
1
· Visningar
1 451
Foder & Strö Ni som vet en del om foder, kolla hit! :) Imorgon ska jag åka och köpa foder till mina två hästar, och jag hade gärna velat ha lite...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: ameo
·
Hästvård Hästen blev verkad för två dagar sen, det började blöda på vänster fram, när hovis verkade. INGET h*n sa förens jag själv la märkte till...
Svar
12
· Visningar
6 799
Senast: IseeU
·
Hästvård Min häst har blivit seg när jag rider. Min första tanke är att det är pga fällningen som har börjat på riktigt sen drygt en vecka...
Svar
4
· Visningar
1 201
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka