Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Nu har jag inte tänkt att bara fodra min hästar med halm men undrar ändå om man teoretiskt sett skulle kunna göra de. Dvs om man ser...
Svar
6
· Visningar
1 915
Hästvård som jag förstår den nya lagen så får man inte övertäcka hästarna och bara täcka dom om det är absorlut nödvändigt . Hur många vet ni...
19 20 21
Svar
409
· Visningar
50 201
Senast: lewellyn
·
Hästvård Hej, någon som vet hur lång tid det är på virusinfektioner hos häst?!
Svar
5
· Visningar
997
Senast: lundsbo
·
A
Hästvård Har en häst med kvickdrag och denna sommaren har varit fruktansvärd.. Hon har haft 2 anfall då hon knappt fick luft och kämpade som...
2
Svar
24
· Visningar
3 774
Senast: Ginne
·
Hästvård Min häst har en rejäl hovböld. Hovslagaren var här igår och öppnade upp bölden och sa att den var väldigt djup och att han gick så djupt...
Svar
13
· Visningar
2 705
Senast: lis
·
Foder & Strö Har aldrig förstått det där med fri tillgång på foder. Har man ett bra hö så täcks näringsbehovet av tex. 8-10 kg hö per dag. Men har de...
Svar
16
· Visningar
2 005
Senast: Korven
·
Hästvård Jag har en 30 årig ponny som jag haft sedan 13 år tillbaka, som alltid stått på stall vintertid förutom sommaren då han gått ute dygnet...
Svar
2
· Visningar
1 384
Senast: Korven
·
S
Hästvård Två hästar går ute i en hage dynget runt, en platt åker, inget skydd alls och nu börjar höstvädret komma med spöregn och blåst. Hagen är...
2
Svar
23
· Visningar
11 799
Senast: axel
·
Foder & Strö För att växterna ska klara vintern behöver de hinna förbereda sig genom en process som kallas härdning. Härdning är en hormonomställning...
Svar
4
· Visningar
1 354
Foder & Strö I somras fick vi ett nytt arrende och tog då en sen skörd där. Vallen som växte där innehöll mycket ogräs och framför allt...
Svar
3
· Visningar
1 444
Senast: p_c
·
Foder & Strö Jag har undrat länge men aldrig hittat något svar, bara för skoj skull sådär, hur mycket kcal behöver en häst i normal träning per dag i...
Svar
3
· Visningar
732
Senast: svea
·
L
Hästvård Hej! Jag håller på att utbilda mig till Hästmassör och håller på att öva mig på ett gäng hästar där jag har åkt på 2 st hästar med lite...
Svar
16
· Visningar
3 562
Senast: lewellyn
·
Hästvård Jag har en häst som är extremt oturs drabbad. Och nu vet jag inte vad jag ska göra längre. Under de fyra åren jag haft henne har hon...
Svar
8
· Visningar
1 673
Senast: Sar24BB66
·
Foder & Strö Jag har en gammal travar valack på 20 år som har fått så svårt att hålla hullet på gamla dar. Nu på sommarn har det vart okej men nu...
Svar
10
· Visningar
5 259
Senast: c0pyright
·
Hästvård Går det att göra permanentbädd av trä/spånpellets. Nån som försökt??
Svar
0
· Visningar
634
Senast: Apollo
·
Foder & Strö Har precis fått hem min första höanalys och har problem med hur jag ska fylla i foderstatsberäknaren. Är det värdena per kg foder eller...
Svar
3
· Visningar
932
Hästvård Bild på eländet Om jag kortar ner den så står det rakt upp där det finns man, men sen är ju halva manen bortskavd. Korta i alla...
Svar
15
· Visningar
2 038
Senast: alazzi
·
Hästvård Alltså jag blir galen. Jag har ett äldre halvblodssto som sätter päls som värsta isbjörnen. Hon har redan massor av päls och då är vi...
Svar
13
· Visningar
1 401
Senast: Kirie
·
Foder & Strö En polare har hamnat i lite trubbel med sin stallägare. Hästen går på lösdrift, bra grovfoder finns att tillgå, men de får inte tillgång...
Svar
4
· Visningar
1 326
Senast: ameo
·
Hästvård :crazy:Någon som varit med om liknande symptom och händelse? Det är så att jag har en gammal ponny på 22år, brukar vara mycket kry...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: Cillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka