Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har varit sjuk ett tag. Han har varit indragen/uppdragen eller vad det heter vid skapet och magen. Först trodde vi att det var...
Svar
2
· Visningar
1 221
Senast: Twihard
·
Hästvård Nu ska vi ta ut tandläkaren till våran unghäst, men vi har ingen tidigare erfarenhet av detta då vi inte har haft någon häst med...
Svar
5
· Visningar
1 008
Senast: Elina8
·
Hästvård Hallå! Är det någon här som stött på detta tidigare? En häst som hamstrar? Jag har haft kontakt med veterinär osv och detta skall...
Svar
9
· Visningar
2 292
Senast: lytesout95
·
Hästvård Hej Hjälp...:crazy: Tog hem bäbishästen från betet och såg till min fasa att han hade ngt jag först trodde va vanliga flugor. Men de...
Svar
10
· Visningar
2 351
Senast: Speedway
·
Foder & Strö Sitter och räknar på foderstat åt mitt Varmblod, normalpreserande, äter glatt men behöver nog rätt mycket för att hålla hull. har inte...
Svar
0
· Visningar
948
Senast: Rouise
·
Hästvård Vi har ett halvblod som har satt igång att fälla det är inte lite utan nästan värre en till sommaren är det någon som har erfarenhet...
Svar
1
· Visningar
995
Senast: lewellyn
·
Hästvård Någon som vet på ett ungefär vad en magnetröntgen kostar?
Svar
10
· Visningar
15 357
Senast: Lindsen
·
Hästvård Är nyfiken på vad shettisarna ligger på, min lilla bantas just nu och är då osäker på vad dem "ska" väga. Sen förstår jag att det är...
Svar
5
· Visningar
1 044
Senast: Apollo
·
Foder & Strö Jag har bara hört att äter man varierat och dricker mjölk (kalcium) så blir det bra på ett ungefär. Blir Ca/P alltid bra för oss då...
2
Svar
23
· Visningar
2 451
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hur mkt el rättare sagt lite strö är minimum i en box? Har hört för länge sedan nån minimum i cm tjockt lager Nån som vet?
Svar
10
· Visningar
1 271
Senast: Gimlan
·
Hästvård Min häst grundvaccinerades (på nytt....) 30/3, 11/5 och 7/11 -11. Jag fick för mig att den sista sprutan var för sen och därför skulle...
Svar
14
· Visningar
2 009
Senast: Riley
·
Foder & Strö Jag har precis fått hem 2 halvblod som får 10 kg hö var/dag + Senior müsli, lucern, betfor och foderjäst, betforen får dom för att de...
Svar
12
· Visningar
1 566
Foder & Strö Jag vill ha lite inputs! I mitt stall kommer vi i år inte kunna lunchfodra hästarna som vanligt och letar alternativ. Vi har...
Svar
4
· Visningar
1 160
Senast: r_freddy
·
T
Hästvård Hoppas på lite tips å råd.. Har en 8 årig, korsningsto (vbl/arab), som återkommande blir kort, stel och ibland superhalt (knappt...
Svar
13
· Visningar
2 391
Senast: ThaTar
·
Hästvård Jag skulle behöva en bild på ett hälsointyg som man behöver när man reser med häst inom EU. Någon här som har ett inte använt sådant...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Olgi
·
Foder & Strö Sitter och räknar ut foderstater till två olika hästar och det är stor brist på selen i foderstaten. Hur gör man bäst för att tillföra...
2
Svar
35
· Visningar
3 702
Senast: Qvistis
·
Hästvård normalt använder jag ofodrat regntäcke och nu när hon är klippt, och det inte är så kallt ett fleecetäcke under natt och dag. Men...
2
Svar
28
· Visningar
3 204
Senast: fjordtokan
·
Foder & Strö Jag har träffat på ett antal hästägare som anser att hästens hö absolut ska ligga under krubban eller så nära krubban som möjligt. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
3 235
Senast: Megs
·
Foder & Strö Sitter och funderar på att köpa ett sånt hönät som man trär över stora höbalar. Men önskar höra era erfarenheter först. Är det värt...
Svar
9
· Visningar
3 000
Senast: Terese
·
Foder & Strö Har en fråga, är det någon som har en smart lösning på hur man hänger upp Småmaskiga hönät i hagen? Går inte att hänga vid den byggnad...
Svar
0
· Visningar
810
Senast: WestCott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka