Kvoter för människor vs hästar

Sv: Kvoter för människor vs hästar

Mjölk är ingen bra källa till kalcium. Vill du ha kalcium i bra form samt så det räcker, ät: Gröna grönsaker, bönor, nötter, sardiner osv.

Kl
Jag är förvånad att år 2012 så finns det en jättestor procent av hästfolk som fortfarande inte greppat den minimala "kostnaden" en analys av grovfoder innebär . Och hur lönsam den blygsamma kostnaden är ifråga om besparande på tillskottsfoder efter gissning och hälsa hos hästen .

Ojojoj!

Där jag stått har bönderna blivit glada när man ringt och berättat vilket toppenhö/silage de har. (De tar inte analysen själva av nån outgrundilg anledning, utan det får man göra själv..Jag delar dock gärna med mig av resultatet så det ver om de gör rätt :-) ).

/Lavinia, samlas silage i frysen just nu

I mitt första stall när jag frågade efter analys (jag vet inte hur jag visste det) så säger stallägaren att då blir bonden sur om vi frågar :eek:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 537
Senast: lundsbo
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 081
Senast: Johanna1988
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 808
Senast: Jiovedi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka