Kvoter för människor vs hästar

Sv: Kvoter för människor vs hästar

Mjölk är ingen bra källa till kalcium. Vill du ha kalcium i bra form samt så det räcker, ät: Gröna grönsaker, bönor, nötter, sardiner osv.

Kl
Jag är förvånad att år 2012 så finns det en jättestor procent av hästfolk som fortfarande inte greppat den minimala "kostnaden" en analys av grovfoder innebär . Och hur lönsam den blygsamma kostnaden är ifråga om besparande på tillskottsfoder efter gissning och hälsa hos hästen .

Ojojoj!

Där jag stått har bönderna blivit glada när man ringt och berättat vilket toppenhö/silage de har. (De tar inte analysen själva av nån outgrundilg anledning, utan det får man göra själv..Jag delar dock gärna med mig av resultatet så det ver om de gör rätt :-) ).

/Lavinia, samlas silage i frysen just nu

I mitt första stall när jag frågade efter analys (jag vet inte hur jag visste det) så säger stallägaren att då blir bonden sur om vi frågar :eek:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 784
Senast: Jiovedi
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 873
Senast: fejko
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 634
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar