hjälp.. hur länge ska man kämpa? kvickdrag

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare AmandaBisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 3 774
Sv: hjälp.. hur länge ska man kämpa? kvickdrag

Att träna upp lungvolymen är ngt som man även gör som människa.

det finns toppidrittsmän som har astma. Vet inte om de har börjat träna just pga det.

Tyvärr fick min älskade vän somna in för en månad sedan :cry:
Var inne på klinik och gjorde endoskopi som såg helt ok ut.
Hon kunde bli utdömd på plats men vi åkte hem med cortisontablleter som ett sista försök och hon fick gå på det i ca 1½ månad men inte den minsta förbättring..

I slutet blev hon väldigt trött och matt, gick ner i vikt så fick stöd mata henne med massa lusern m.m för att hon skulle hålla någorlunda hull. (hon var annars väldigt lätt född) Det känns skit men det var det ända rätta.. Nu har hon det iaf bra och lungorna är friska och fina! <3

Tyvärr fick min älskade vän somna in för en månad sedan :cry:
Var inne på klinik och gjorde endoskopi som såg helt ok ut.
Hon kunde bli utdömd på plats men vi åkte hem med cortisontablleter som ett sista försök och hon fick gå på det i ca 1½ månad men inte den minsta förbättring..

I slutet blev hon väldigt trött och matt, gick ner i vikt så fick stöd mata henne med massa lusern m.m för att hon skulle hålla någorlunda hull. (hon var annars väldigt lätt född) Det känns skit men det var det ända rätta.. Nu har hon det iaf bra och lungorna är friska och fina! <3

Låter precis som min häst som fick somna in pga bronkit i mars i år. Han var min bästa än och det var ett tungt beslut men jag vet att vi gjorde rätt och det tror jag du också gjorde.

Styrkekram till dig från en som vet precis vad du gått igenom

Jag fick också ta bort en häst av samma anledning i våras. Han blev dålig både av damm och av fukt, så denna sommar och framförallt nu i höst hade han antagligen blivit ännu sämre om han hade varit kvar. Min häst gick också ned i vikt trots att jag matade på allt jag kunde, det är tråkigt och sorgligt, men som du också skrev så har de det bra nu!

Liknande trådar

Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 956
Senast: Dorinda
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 334
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 804
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 902
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka