Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Here er go again. Ska försöka fatta mej kort Har en nordsvensk på 20 år, lite lite rund om magen och otroligt pigg för sin ålder !! I...
Svar
6
· Visningar
1 077
Senast: Hallon
·
Hästvård Det är ett dynamiskt gips från England/USA jag är lite nyfiken på varför det inte används i Sverige, eller har jag fel. Om man...
Svar
12
· Visningar
2 864
Senast: Susan
·
Hästvård Hur är det på den fronten? Har alla hästar klarat sig undan att bli sjuka i år? I såna fall är det ju fantastiskt:banana:
9 10 11
Svar
218
· Visningar
30 245
Senast: Piraja
·
K
Hästvård Hej! Köpte nu i höst ett shettis sto, som hade blivit betäckt den 22 juni, min fråga är! När beräknas hon föla?
Svar
3
· Visningar
845
Senast: krisse64
·
Hästvård Ja ni ser rubriken, jag har avmaskat idag och i kväll kommer veterinären och ska vaccinera både infl och botulism. Nu har jag börjat...
Svar
0
· Visningar
807
Senast: Korven
·
Hästvård Vi har flyttat nyligen, cirka fem kilometer från förra stället och här är det ett helt annat bete, på förra stället kunde de ta en tugga...
Svar
2
· Visningar
1 458
Foder & Strö Igen en tråd av mig (hoppas att ni lyckas att läsa min dåligt svenska) Jag behöver lite creativ råd, för just nu bli jag galen när...
Svar
0
· Visningar
793
Senast: alexvb
·
Foder & Strö Tyvärr blev det klart att 3 av mina 4 hästar, som står på lösdrift, har en problem med luftvägar. Två hade problem redan innan de kam...
2
Svar
27
· Visningar
2 874
Senast: alexvb
·
Hästvård Jag hade en häst som jag blev tvungen att avliva för snart en vecka sedan.Historik kring han är att han 2005 drabbades av en hälta som...
Svar
13
· Visningar
1 901
Senast: ElCamino
·
Hästvård Jag undrar när man ska raka sina hästar, typ tidigt på hösten? Eller kan man raka när man vill? Och om man måste ha täcke med hals ute...
Svar
17
· Visningar
2 001
Foder & Strö Är det någon som har koll på om det finns mineraler att köpa i "bitform"? Har för mig att jag sett det någonstans men jag kan inte komma...
Svar
10
· Visningar
1 223
Senast: kol
·
Hästvård Vet att det redan finns trådar om det här ämnet men vill ändå skapa en ny, dels för att jag vill ha erfarenheter från vad detta kan vara...
Svar
0
· Visningar
793
Foder & Strö Jag tänkte enkelt: Hitta hösilage med lite högre kvot och slipp ge kraftfoder. Det var ju inte så enkelt :p Underhållsbehovet av energi...
Svar
13
· Visningar
1 517
P
Hästvård Mitt åttaåriga fullblod kom in från hagen i februari och var halt höger fram. Jag trodde han hade sträckt sig och han fick vila men...
Svar
11
· Visningar
2 633
Senast: kryddan
·
Hästvård Har fått styngflugeägg på mina hästar, eländigt att få bort dem... någon som har tips på hur man kan UNDVIKA att få dem på hästen? Finns...
2 3
Svar
42
· Visningar
13 092
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Pållarna har gått i vinterhagen sedan förra vintern eftersom det bara är lättfödda hästar och fångriskhästar i flocken. I somras...
Svar
1
· Visningar
743
Foder & Strö Hej, vad tycker ni om denna analys? Fick hem det idag. Tycker att kaliumvärdet låter högt Ts : 84 % Råprotein: 58,8 g/ kg foder...
Svar
2
· Visningar
613
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Förslag på fet mat/olja att ge gammal häst som börjar tappa hullet
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Masse
·
Hästvård Orsak o verkan. För alla hästars skull. Ta er tiden att bidra- snälla ni:love:
17 18 19
Svar
369
· Visningar
48 386
Senast: Shudde
·
Hästvård Ett dygn i fel hage och pållan har ont, ont, ont. Inga leverskador men rejält med sårvätska och stora sår. Smörja, smörja, smörja...
2
Svar
25
· Visningar
3 864
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka