Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Veterinären var här i veckan och konstaterade en senskada på min häst. I nästa vecka ska vi till klinik och utreda skadans omfattning...
Svar
11
· Visningar
6 010
Senast: Narcissa
·
Hästvård Vet knappt vart jag ska börja... Min lilla åring blir 15 månader på söndag. Han står för tillfället med sin tolfte hovböld. Han har...
2
Svar
32
· Visningar
4 694
Hästvård Hej, Undra vad ni har för erfarenheter av svåra muskelbristningar? Min pålle har fått en i höger baklår, antagligen pga en spark...
Svar
5
· Visningar
3 365
Senast: cirkus
·
L
Foder & Strö Har börjat med smhn nät i hagen samt box, trodde jag skulle kunna ha bara silage, men hästarna slutade aldrig äta. Så nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 676
Hästvård Jag har börjat fundera över dessa fenomen efter vad som hänt mina hästar i sommar och sedan läst ett antal trådar här på buke. Jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
10 139
Senast: lady_vip
·
Hästvård Någon som kan förklara för mig vad man ser och var sprickan är på detta...
Svar
6
· Visningar
1 954
Foder & Strö Vi beställde hösilage i våras och har nu fått det levererat ... när jag ringde och pratade med leverantören före beställning var jag...
Svar
16
· Visningar
1 675
Foder & Strö Fick precis reda på stallets hösilagevärden. Ts:59% MJ/kg foder:6.3 Smrp/kg foder 20!!!!!! Kan detta verkligen stämma med så dåligt...
Svar
17
· Visningar
2 007
Senast: gylle
·
Hästvård Bukefalister! Nu behöver jag er hjälp. Min vlb's donna har haft korsförlamning för två veckor sedan som nu har släppt. När...
Svar
0
· Visningar
640
Senast: skuggan_
·
Hästvård Jaha, står då med en 8-årig islandsvalack som igår diagnostiserades för strålbenshälta på vänster fram :cry: Hästen har bara varit...
Svar
9
· Visningar
4 169
Senast: Digbil
·
Hästvård Funderar om man borde klippa redan nu, men känns lite tidigt. Gäller ett kallblod. Har börjat sätta vinterpäls sedan ca en månad...
Svar
17
· Visningar
2 158
Senast: H2SO4
·
F
Foder & Strö Per säck? Pall? Storsäck(för silo)?
2
Svar
30
· Visningar
4 835
Senast: mahlmt
·
Hästvård Jag börjar bli desperat!!! Har en shettis som under de 3 åren jag haft henne mer eller mindre tyckt att det varit "skönt" att klia...
2
Svar
21
· Visningar
5 263
N
Hästvård Min häst har fått artros i halskotpelaren mellan 6 och sjunde halskotan den var enorm sa vetrinären. Skulle vilja veta om det är nån som...
Svar
18
· Visningar
12 177
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Detta är min första gång här, så om jag lägger dessa frågor under fel rubrik ber jag om ursäkt. Om någon kan flytta den till rätt plats...
Svar
3
· Visningar
1 505
Senast: lewellyn
·
Hästvård Om man har en häst utan skor (bak) denna blir halt och öm, veterinär konstaterar att den behöver skos. Hur fort går ömheten över när...
Svar
13
· Visningar
3 079
Senast: SusieQ
·
Hästvård Hur gör man för att bäst ta hand om en lång man? jag har en frieserkorsning med just nu halvlång man. Förra ägaren ville ha kort så hon...
Svar
17
· Visningar
5 622
Senast: SusieQ
·
Hästvård Hej! Eftersom det är flera av oss vars hästar har problem med ryggen (eller symtom i ryggen) så tänkte jag att vi kanske kan samla...
Svar
4
· Visningar
2 822
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Ja, som vissa av er kanske har läst i annan tråd så har stallet alltså lyckats köpa riktigt skithö i år som innehåller 0 gram smältbart...
Svar
17
· Visningar
3 099
Hästvård Kortfattad rubrik och jag vill börja med att berätta veterinär (mycket duktig och välkänd sådan) är redan involverad men jag vill helt...
2
Svar
23
· Visningar
4 678
Senast: aprilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Bekväm stol att släpa på