Pris Kvarnbyfoder lucern?

Sv: Pris Kvarnbyfoder lucern?

Fortsätter på gammal tråd...
Vad ger ni för en säck (25kg) i år? Pratade med försäljare nyligen och undrar om jag verkligen fick rätt pris, i så fall har priset gått upp MYCKET sedan i fjol.
Så hur mycket betalar ni för kvarnbys lusern i år (sep 2012)?

Jag betalar på hel pall (750 kg) 4,84+moms/kg inkl frakt direkt från Kvarnby, men priset beror på var i landet du bor och om du kan ta en hel pall! Om jag räknar rätt blir det 151,25 per säck inkl moms (25 kg)!

Går det att köpa några säckar i taget direkt från Kvarnby eller är det pall som gäller?

//Sanna

Det går att köpa enstaka säckar direkt från lagret om man hämtar själv.

Okej, tack för svar. Bor långt från Kvarnby och finns inga återförsäljare i mitt län så att beställa en halv pall är nog lösningen för mig.

//Sanna

172:- för 25kg.
Men jag köpte Salsa Naturell grön istället för 182,50 för 30kg.
// Linda

172:- för 25kg.
Men jag köpte Salsa Naturell grön istället för 182,50 för 30kg.
// Linda
Kom bara ihåg att titta på värdena för det skiljer en hel del mellan olika märken.
Så bara för att säcken är billigare är det inte säkert att man får lika mycket av det.

Kom bara ihåg att titta på värdena för det skiljer en hel del mellan olika märken.
Så bara för att säcken är billigare är det inte säkert att man får lika mycket av det.

Salsa Naturell Grön är dessutom en gräs/klöver pellets som håller ca 20% socker, ingen lucern i den!

Jag svarade på hur mycket jag fick ge för Kvarnbyfoders lusern. Vad menar du med vad du skrev?
Sen var det kanske dumt att blanda in Salsa eftersom det inte är lusern.
// Linda

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
404
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama