Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Var nyligen på en foderföreläsning där föreläsaren menade att om grovfodret har en bra kvot så kan man ge hästen så mycket hö/hösilage...
Svar
13
· Visningar
1 970
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Jag behöver massor med tips och råd. Det är så här att mitt liv ändrats en del under sommaren och nu när hösten närmar sig kommer...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 843
Hästvård Eftersom jag ändå har reggat mig, så kan jag ju ställa min fråga här också, och se om lilla jag får något svar ;) Jag har en häst som...
2
Svar
30
· Visningar
26 170
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Vet egentligen inte vart detta ska ligga, men testar här. Blir väl flyttat annars antar jag... Jo, det här med hästars underhållsbehov...
Svar
10
· Visningar
1 403
Senast: MonteRose
·
Hästvård Det verkar som att hästeskrället mitt har bronkit. Förmodligen har han haft det större delen av sitt liv, men levt med det utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 320
Hästvård Hur tar ni bort ägg från benen? Min ena har haft massa nu senaste veckan. :crazy: Har en sån specialkniv som är gjord för att ta bort...
2
Svar
28
· Visningar
12 601
Senast: valvis
·
Hästvård Min häst ser sedan en vecka tillbaka ut på detta vis... [/URL][/IMG] Historia: Han sattes på ett nytt bete ca 1,5 vecka innan de första...
Svar
15
· Visningar
7 745
Senast: Josefiine
·
Foder & Strö Jag tycker att min lilla fröken har varit väldigt trött de senaste 2 veckorna, inget jättekonstigt eftersom det sammanfaller med...
Svar
19
· Visningar
5 579
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Jag har en liten shettis på 2 år, ca 28månader som jag tycker börjar bli lite väl rund nu... Han har gått på ganska magert bete i sommar...
Svar
6
· Visningar
1 488
Hästvård Hej! Dom här hovarna sitter på en shettis i tioårsåldern. Hon är inte överviktig. Jag vet inte om hovarna känns varma eller kalla...
2
Svar
35
· Visningar
6 711
Senast: coari
·
Hästvård Sedan några veckor tillbaka har min lilla häst varit hängig och trött. Äter som vanligt men är seg, fram och avskrittning går långsamt...
Svar
13
· Visningar
6 120
Foder & Strö Som vi redan vet finns det mängder med olika sätt att fodra kraftfoder på. Men vad är egentligt en normal kraftfoder-giva enligt dig...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 075
Senast: aprilia
·
Hästvård Jag är väldigt orolig för min häst, och jag har en känsla av att veterinären inte heller vet vad som orsakar symptomen, kanske känner ni...
Svar
18
· Visningar
3 829
Foder & Strö Hej! Jag undrar om det är någon mer häst än min ena som inte fattar/vågar(?) stoppa huvudet ner i höhäcken när det bara kvar på botten...
Svar
4
· Visningar
1 341
Senast: Noteca
·
W
Hästvård Hej, Jag behöver lite hjälp eller idéer om min häst! Jag försöker skriva på svenska här, men jag är inte den bästa men jag kan läsa...
Svar
4
· Visningar
1 644
Senast: Fibusen
·
Hästvård Upptäckte något märkligt på hästen idag under dagen, hon har svullnat upp på höger framben fast endast på insidan. Hin har småsår över...
Svar
1
· Visningar
657
·
Hästvård Tänkte försöka förekomma raspen i år.... Vet dock inte vilket sätt som är bäst/mest effektivt... Funderar på att införskaffa någon...
Svar
3
· Visningar
994
Senast: gylle
·
E
Hästvård Först vill jag säga att jag vet att man ska ta ut veterinär om hästen har ont men med största sannolikhet hade veterinär gjort precis...
Svar
10
· Visningar
1 646
Senast: Kallebus
·
Foder & Strö Jag har under dom senaste veckorna märkt att min häst slickar otroligt mycket på salstenen. Hästen i fråga är för övrigt välmående och...
Svar
14
· Visningar
3 283
Senast: bejkonfis
·
Foder & Strö Har tidigare haft rundbalar men nu i år så har jag också fått tag på fyrkantsbalar. Rundbalar håller ju inte så länge då man tar bort...
Svar
14
· Visningar
5 547
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka