Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Av praktiska skäl. om man inte ens är i stallet så länge att man kan åtminstone fodra när man kommer o innan man går- för hästens skull, ska man då ha häst?
Nu beror det väl på givan oxå, men får den mkt ska det definitivt delas upp. Men i ditt fall där hästen troligen inte ens rids eller ens mockas åt så har den knappast ett behov av mkt kraftfoder.
Vad är problemet om hästen nu har såna enorma tuggsvårigheter
Blötlägg lucernet o byt den lilla havren mot kross eller ta bort det helt.
En normal häst skulle trycka i sig det på max 10 min. Ngt är ju fel....![]()
Det låter mer som de inte gillar kosten. Då kan man ju byta ut den. Att maten skulle ligga hela natten? Då är det äckligt. Så gjorde min ena med lucern o slapp den. Den fick hestekraft istället som innehåller mkt lucern o då gick det undan....
Det låter mer som de inte gillar kosten. Då kan man ju byta ut den. Att maten skulle ligga hela natten? Då är det äckligt. Så gjorde min ena med lucern o slapp den. Den fick hestekraft istället som innehåller mkt lucern o då gick det undan....
Vad är problemet om hästen nu har såna enorma tuggsvårigheter
Blötlägg lucernet o byt den lilla havren mot kross eller ta bort det helt.
En normal häst skulle trycka i sig det på max 10 min. Ngt är ju fel....![]()
Hur blir det då med frukosten?
står den inne halva dagen för att äta?
Äter hästen inte upp tar jag bort det. De äter sällan bättre när det finns hela tiden. Konkurrens är oxå bra.
Hästar som är svårfödda finns det bra foder till. titta på alla UNGA galoppörer-väldigt fina i kroppen o de behöver massor med mat( proffsen vet vad de ska ge). Oftast hamnar de pensionerade hos folk som vill ha dem att helst endast äta enbart hö- vilket sällan funkar. På vissa - ja. Många klarar sig ej heller på bete.
Nu var mitt svar till Pulka.... att om det tar halva natten för den att peta i sig 750 g havre så...då skulle jag söka fel o då mer än tänderna. Hur äter den då sitt hö? Lika illa.