Tappskor - vad gör jag för fel?

Sv: Tappskor - vad gör jag för fel?

kl

Det kanske bara är så enkelt att hästen ändrat sitt rörelsemönster en aning och inte lärt sig hålla koll i det nya? För den hade väl ändrats ganska mycket i ridningen?

Typ som en unghäst fast tvärtom liksom :D

*kl*

Hovis var till oss i lördags och jag frågade massor och han lade en halvtimme extra bara på att lära mig mera om hovar. :bow:
Han håller med Inte_Ung om att tappskorna beror på den blöta sommaren och att hovtillväxten beror på att han får bra mat. Hovarna var i mycket god kvalitet och jag fick beröm för både det ena och det andra.

"Jag märker att du har jobbat mycket med lösgjordhet i bogarna. Det är bra, fortsätt med det!" :D

Skönt att det verkar lösa sig med alla tappade skor. Det är inte skoj.

Ser förresten på stallbilden att vi har stått på samma ställe :)
Men jag bytte stall när vi flyttade söder om U för ett par år sedan. Det blev lite långt att åka...

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 400
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 806
Senast: tuaphua
·
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 242
Senast: Marvin
·
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 298
Senast: Djurvän
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Foder-hjälp
  • Uppdateringstråd 31
  • Bekväm stol att släpa på