Hjälp med ensilage-analys..

Sv: Hjälp med ensilage-analys..

Nästa problem. Köpte Krafft Muskel idag. Blandade med hans musli. Tror ni han rörde det? Nope.......... Får hoppas han äter upp det när han blir hungrig....

Prova ge det som belöning när han gjort något kul så han vänjer sig

Lånar tråden lite ;)

Vad tror ni till en lättfödd shettis på ca 170-180 kg?
Har räknat lite hit och dit och kommit fram till att det är bäst att komplettera med lucernhack och mineraler. Han äter ju halm också vilket ökar på all energi ännu mer... Han har dessutom haft fång ett par gånger så vi vill ju vara försiktiga med fodret också.

Har alltså samma hö som TS.

Lånar tråden lite ;)

Vad tror ni till en lättfödd shettis på ca 170-180 kg?
Har räknat lite hit och dit och kommit fram till att det är bäst att komplettera med lucernhack och mineraler. Han äter ju halm också vilket ökar på all energi ännu mer... Han har dessutom haft fång ett par gånger så vi vill ju vara försiktiga med fodret också.

Har alltså samma hö som TS.

Om det var min häst skulle jag ta bort halmen om han får hack, eller ha kvar halmen och ge Krafft Muskel.

Han står ju på halm, så i så fall måste jag ju byta strö helt och hållet och det undviker jag gärna. Får kika på Krafft muskel i stället då helt enkelt.

Liknande trådar

Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 784
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Hej! Vår ponny står i sjukhage och kommer troligen göra så hela sommaren tyvärr. Samtidigt har vår leverantör av hösilage (gemensamt...
Svar
11
· Visningar
1 932
Senast: Jeslin
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 560
Senast: mackan
·
Foder & Strö Jag vet, det går inte att veta vad man ska fodra med utan en ordentlig analys. Och jag vet, det går inte att ge några råd om foderstat...
Svar
14
· Visningar
1 510
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama