Sv: magiana
För att det inte är hästens fel att ägaren är en idiot?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läget SKA ses som AKUT tills man konstaterat att det inte är det. Ja, det är idiotiskt att inte ta tag i det per omgående och ja, det innebär lidande för hästen när den inte kan ställa ner benet = djurplågeri. Självklart ska veterinär tillkallas!KL
Alla ni som säger att det är absolut AKUT, det behöver inte stämma riktigt... Jag hade under september månad ute distriktsvet 2 ggr pågrund av att hästen inte ville sätta ner benet och det svullnade från och till. Andra gången satte vet stödbandage för hon var helt säker på att det var något jätteallvarligt och propsade att jag skulle in till klinik omedelbart dagen efter. Observera att hon då var halt, hade väldigt ont och sparkade mot vet när hon bara kände utan att klämma. Sagt och gjort, dagen efter åkte vi in... Hästen var obetydligt halt, hade inte ont och reagerade knappt på börjprov. Hon travade glatt när vet ville se henne longeras. I princip så var besöket totalt världelöst enligt vet själv eftersom det inte fanns några fel som ej var normala för åldern (16).
Jag menar absolut inte att man inte ska kontakta vet, men kalla inte folk idioter och djurplågare bara sådär. Det kan vara allvarligt och det kan vara helt obetydligt. Tänk innan ni talar.
Skuggan_
Läget SKA ses som AKUT tills man konstaterat att det inte är det. Ja, det är idiotiskt att inte ta tag i det per omgående och ja, det innebär lidande för hästen när den inte kan ställa ner benet = djurplågeri. Självklart ska veterinär tillkallas!