Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har ALDRIG i mitt liv mött en häst som svullnar i benen för minsta lilla sår, trots noggrann rengöring och dyligt. Vad gör jag för...
Svar
7
· Visningar
13 109
Senast: Luleå
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av häst som medvetet skadar sig själv? Hade aldrig hört talas om det tidigare men besökte nyligen en bekant...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 654
Senast: Luleå
·
Hästvård Jag har hållt på med hästar i hela mitt liv och har nyligen köpt en stor häst då jag växt ur ponnysarna. Ponnyn har aldrig varit skadad...
Svar
19
· Visningar
1 775
Senast: hpetersson
·
Hästvård Jag har en ponny som jag var inne på klinik med för ett par veckor sedan. Först en helg akut och sen ett återbesök. Hon hade symtom som...
Svar
5
· Visningar
1 631
Senast: Amha
·
Hästvård Idag kom veterinären och öppnade upp en nasty hovböld på min ena häst. Han är just nu skodd, planen var att sko av honom nu vid nästa...
Svar
7
· Visningar
2 924
Senast: Patrici
·
Foder & Strö För mig som mest fodrar med hösilage så är jord = kassera direkt, vilket också var min reaktion ang ett antal balar torrhö som fått...
Svar
4
· Visningar
2 878
Senast: Linna
·
Hästvård När jag hämtade min lilla kotte i hagen för drygt en vecka sedan i hagen så hängde ena kastanjen på ett bakben rakt ut :crazy: Jag fick...
Svar
0
· Visningar
1 278
Senast: bunny
·
Hästvård då vi nu är utslängda ur ridhuset är det ridplan som gäller. Och med allt regn som kommit är den rätt tung att rida på. men hur...
Svar
7
· Visningar
2 126
Senast: em-pirre
·
Foder & Strö Ni som har unghästar som ni börjat rida och träna va ger ni dom för mat mer än grofoder? ja har en islandshäst på 4,5 år som har varit...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: Boj
·
Foder & Strö Hej! Jag har två ensilage analyser jag behöver få hjälp med, den första är på analysen hästen äter nu och den andra är på dit vi ska...
Svar
17
· Visningar
1 577
Foder & Strö Min häst fick förstoppning i veckan och nu skulle jag vilja ha tips på foder som förebygger att det händer igen. Någon speciell olja...
Svar
19
· Visningar
8 598
Hästvård vad har ni för syn på detta. En fyraåring som har lätt galliga framben på morgonen när han har stått i box hela natten? Hästen rids ca 3...
Svar
2
· Visningar
1 020
Senast: hier
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp nu... tog in min häst (nioårig shirevalack) från hagen och konstaterar att han dels hade snoppen ute när han gick...
Svar
8
· Visningar
2 920
Senast: schelin_j
·
Hästvård Jag vet att det finns spolmaskstammar som är resistenta mot ivermectin (den stam som finns i mina marker är en sådan, bekräftat med...
2
Svar
37
· Visningar
2 774
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hej, skulle behöva er hjälp. Har en Islands unghingst på 15 månader som jag tog till hästtandläkaren pga att han började samla mat i...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: MonteRose
·
Hästvård Min unga arab har fått en del knepiga symtom och jag har självklart haft ut veterinären men jag vet inte om dennes diagnos är rätt...
Svar
18
· Visningar
5 727
Hästvård Idag när jag skulle kratsa hovarna på min häst ville han först inte lyfta benet men sen lifte han benet rakt ut och sen small det högt...
2
Svar
30
· Visningar
6 097
Senast: Marina_s70
·
Hästvård Hej! min häst har fått strålröta på 3 ben två framben och ett bakben.Han har blivit halt på högerfram. Hagen är bara lerig vid ingången...
Svar
10
· Visningar
6 697
Senast: Nea_
·
Hästvård Min dröm är att nån gång kunna köpa/låna häst igen. Men efter alla sjuka häst-historier så drar man sig ju för veterinärkostnaderna...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 135
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst har varit lite små halt till och från i ca 5 veckor nu. Lät han vila i två veckor satte igång han försiktigt i skritt och lite...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka