Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö ja nu vill jag ha alla tips som finns på hur jag bantar våran nya häst när vi får hem henne..de e ett islands sto.. hon är 6 år. går...
Svar
11
· Visningar
3 500
Senast: misen
·
Hästvård Någon som vet vad detta kan vara? Inte äns veterinärerna vet, men tippar på kanske nåt svampbaserat.. Han har det på 3 ben, och för det...
2
Svar
29
· Visningar
3 393
Foder & Strö Hörde från en tjej i mitt stall som har ett jobb där hon kommer i kontakt med mycket fodertillverkare, och både hon och...
2
Svar
27
· Visningar
4 591
Foder & Strö Äntligen har jag fått analysprotokollet på årets foder. Inte perfekt men bättre än jag fruktade. En kvot på 4,6 är ju inte drömmen men...
Svar
2
· Visningar
3 147
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Ja, ger ni något efter att ni ridit eller kanske i den vanliga givan? :)
Svar
8
· Visningar
1 420
Senast: HannaZ
·
Hästvård Har nyss haft veterinären ute å en av hästarna hade blod bakom hornhinnan vid pupillen, vitan är vit. Veterinären har gjort vad den kan...
Svar
1
· Visningar
1 000
Senast: Neko
·
Foder & Strö Hjälp! Jag försöker hjälpa en kompis med kompletterande foderstat. Hon har sin häst på lösdrift och grovfodret (silage) håller en kvot...
Svar
10
· Visningar
1 387
Senast: bigganl
·
Hästvård Min häst har de senaste två veckorna börjat flåsa en del efter vi travat och galopperat en stund. Hon är väldigt pigg när vi rider iväg...
Svar
19
· Visningar
5 657
Senast: fiioli
·
Foder & Strö Hur pass känsligt är fånghästarna för socker? Jag har, som några vet, ett sto med fång. Vi vet dock inte varför hon har fått fång...
Svar
17
· Visningar
3 479
Foder & Strö Har en relativt, för mig, viktig fråga jag bara måste ta hjälp av Bukefolket till! Sitter här o spekulerar... Ställde in min häst kl...
Svar
4
· Visningar
1 182
Senast: Piraja
·
Foder & Strö hej, finns några fler återförsäljare för Spillers hästfoder ?? förutom svenska foder :)
Svar
4
· Visningar
1 905
Foder & Strö Behöver tips på foder till ett halvblod (mycket fullblod i sig) som inte lägger på sig tillräckligt. Hon går ute i gräshagar hela...
Svar
7
· Visningar
1 259
Senast: em-pirre
·
Foder & Strö Min tjockisponny får halm för att öka tuggtiden. Vi har tidigare haft havrehalm i stallet men såg igår att nya halmbalarna var av vete...
Svar
4
· Visningar
3 268
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hörde ett påstående om en häst som enligt ägaren fått proteinknölar pga att den äter müsli. (1 kg om dagen, stor häst) Den har tidigare...
Svar
5
· Visningar
1 381
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Såg i en tråd att några kvällsmatade sina hästar vid 19:30, och det finns ju flera som ger en giva hö på kvällen och sedan inget förrän...
2
Svar
33
· Visningar
11 469
Senast: a1agnlju
·
Hästvård vad ska jag ta mig till? köpte en 4 årig travar vallack i början av mars. han är endast tränad trav i 6 månader men va inget att satsa...
Svar
6
· Visningar
1 719
Senast: nettan80
·
Hästvård Jag har en snart 23 år gammal nordsvensk bruks som jag köpte i våras efter att ha varit medryttare på honom i ett par år. Han är...
Svar
12
· Visningar
1 612
Senast: lil-sis
·
Hästvård Mitt 17 åriga gotlandsruss fick ifjol somras en lättare fångkänning tyvärr när hon var hos hingsten på betäckning. Resultatet av...
2
Svar
24
· Visningar
3 251
Senast: Tagliabue
·
Hästvård Hejsan! I början av sommaren fick min varmblodsvallack gå tillsammans med en fjording hos min kompis som sade att hon inte kunde lägga...
Svar
6
· Visningar
1 810
Senast: sandrafors
·
Hästvård Min häst blev i somras halt/störning i rörelsemönstret. Man såg rätt tydligt att det handlade om bogen och fick senare bekräftat att...
Svar
3
· Visningar
2 757
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka