Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej Denna djungel av foder... Jag har tagit hand om en häst som är mager och helt omusklad och nu ska jag försöka "snygga till"...
Svar
4
· Visningar
1 338
Senast: Gimlan
·
Foder & Strö Någon som gett det till sin häst? Har tidigare provat fiskolja och märkte stor skillnad på hud och päls (eksemhäst), nu är den slut och...
Svar
3
· Visningar
1 968
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Hej :) Jag skulle behöva lite tips på foder då årets hö har dåliga värden: mj 7.5 smbl rp 27 ca 2.2 p 1,90. Jag har en...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: barret4
·
Hästvård börjar ifrån början. för ca 2 år sen köpte jag ett sto som fick föl. när vintern kom fick vi problem med stoets och fölets hovar med...
Svar
12
· Visningar
2 107
Senast: kvandi
·
Foder & Strö Är de så bra som alla säger? Jag började med nät för ca 1-2 månader sedan och har nu haft kolik 2 gånger under denna tiden. Har haft...
2
Svar
39
· Visningar
7 114
Senast: Lizzi
·
Hästvård Jag funderar på att prova flapsulor till min häst för han trampar av sig skorna så mkt (växande "valpig" 4-åring, stort kallblod). Han...
Svar
4
· Visningar
3 667
Senast: Lydia
·
Foder & Strö Hej :) Jag behöver lite tips på foder till mina hästar. Höet har ej så bra värden i år :/ Mj 7.5 Smbl råprotein 28 Ca 2.2 P 1.9...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: MonteRose
·
Hästvård Ja jag undrar lite om det nu är mode att sko ner hästarna i storlek på alla fötter, och kapa tår för bättre överrullning till det...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 605
Senast: coari
·
Hästvård Hej! För några dagar sedan reagerade jag på att min valack var varm mellan kronranden och kotan på utsidan vb. Ingen svullnad, ingen...
Svar
4
· Visningar
3 646
Senast: Zipp2010
·
Foder & Strö Hur får jag ner Ca/P kvoten? Är det bara att ösa på med Fosforbalans tills det stämmer bättre? Ca/Mg är ju inte heller strålande, har...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Glimm
·
Foder & Strö Min ponny (arabkorsning) som är väldigt svårfödd går på lösdrift med fri tillgång på hösilage. Då han är lite "kantig" över ryggen...
Svar
13
· Visningar
1 591
Senast: _0_1_2_3_
·
Hästvård NÅGON som vet om det är karens på det?
Svar
5
· Visningar
1 475
Senast: CK
·
Hästvård Har funderat ett tag över min hästs skoning, för att inte kapa den andra tråden tänkte jag slänga in några bilder här. Skoddes 25/7...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
32 314
Senast: singer
·
Hästvård Bara september och redan är det lerigt i stora delar av hagarna... det är så frusterande! :devil: Ni som bor på lermark - hur gör...
Svar
17
· Visningar
4 722
Senast: Lager
·
Foder & Strö Hej! I höst har hästarna blivit lite dåliga i magen av ensilaget (tror jag). Jag kan inte se något fel på det, tvärtom, det ser riktigt...
2
Svar
38
· Visningar
3 632
Hästvård Erfarenheter tack... Min hingst (klapphingst) har blivit buk öppnad två gånger utan resultat.. Ingen kula hittatd.. Dom tvingas...
Svar
3
· Visningar
1 131
Senast: fjordtokan
·
Hästvård I tidningen Ridsport var det ett reportage om en tjej som lyckats få sina hästar rumsrena. Någon som provat knepet och fått det att...
2
Svar
32
· Visningar
4 819
Senast: kopparberg
·
Foder & Strö Och hur ska det INTE lukta och se ut? Har några balar som blev skadade vid hämtning så nu försöker jag lära min nos men det går inte...
Svar
9
· Visningar
2 130
Hästvård Någon som använder sig av halmpellets? Hur mycket dyrare blir kostnaden ungefär om man jämför med halm? Finns ju olika sorter har jag...
Svar
7
· Visningar
2 381
Senast: Cornelia
·
Foder & Strö Någon som använder det? Fingerar det bra?
Svar
2
· Visningar
1 808
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka