Sv: Hur ser detta ut?
Skickar en styrkekram genom rymden och hoppas att ni får en lite fin tid efter detta jobbiga!
Skickar en styrkekram genom rymden och hoppas att ni får en lite fin tid efter detta jobbiga!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet du vad, jag är trött på dig nu. Jag har ingen som helst aning om vem du är, hur du är utbildad och hur du skor. Jag vet inte heller vilket rykte du har i branschen. Jag bryr mig inte heller. Men din brist på sympati och dåliga attityd gör att jag inte längre tänker fundera ens på vad du anser. Jag VET nu att jag har en väl ansedd hovslagare som vet vad han sysslar med. Punkt.
Jag kommer inte fortsätta uppdatera tråden. Sen kan du fortsätta säga vad f*n du vill om hästägare hit och dit, denna hästägaren har spenderat helgen i stallet hos sin sjuka häst som kostat minst 15 papp på 48 timmar i vetvård.
Som dom andra kan bara säjer "tråkig hästen är sjuk".
Om jag kan förenkle Coria språk:
Att bedöma från ditt "föra/efter" bilder är hoverna förtfarenda inte i "balance".
Som jag kan se (och jag tro Coria påpeket) hoven har för lite understöd.
Jag regera på hur hoven är "över arbetet", too much räspning och dessa sidokap sko? annars an en del foderränd kan jag inte se nåt stor fel på hoverna, så jag fråga mig "värför hovslagern valja dessa sko?"
Faktiskt både relevant och klart bra fråga som vi förmodligen aldrig för svar på varesig orasken till överarbetet, tanke bakom understödets vara eller för i annal fall mig icke vara och som du själv nämner, valet av tåsidokappor med hur det tillpassats på denna hov..
Jag håller med om att det är tråkigt att hästen fått foderstrupsförstoppning som sedan lett till lunginflamation med allt vad det medför i merarbete sjukvård och kostnader..
MEN jag fattar inte vad det har i denna tråd att göra eftersom det inte har ett dugg med hovvård eller skoning att göra och därmed inte ens borde ha nämts i denna tråd så vida inte lunginflamationen på ngt sätt har orsakats av skoningen.
Därav mitt något irriterade oförståelse på att plötsligt vända focus på ngt som borde vara fare away,,
Även Holländska landslagets hovslagare Mr Rob Renerie använde bandslip på den tiden han skodde Totilas
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XBHHpH-SScw
Ursäkta trådkapning
Egentligen gällde min personliga reflektion det faktum att när Rob skodde Totilas var han skodd med vanliga skor, tåkappor fram och tåsidokappor bak och att han med den kombinationen av ryttare och hovslagare fungerade mycket bra!
Hans förutsättningar för att prestera verkar ha ändrats för nu är han skodd så här! Med eller utan silverline...
http://www.horseshoes.com/media/kunena/attachments/3051/152vko5xyeyy_0677.jpg