Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej!
Tror du man kan ta både B-vitamin och Tiamin?
Allt för att få hästen bättre.
Han har mycket problem i mellanåt så vi kan inte rida han heller och vet tyckte inte det heller.
Så jag och hästen får nog bra med benmuskler mm
Hade en häst som led av patellaupphakning rätt så grovt som unghäst. Det blev helt bra med en kombination av träning (ja, mkt backar) en riktigt bra hovslagare och tillskott av tiamin.
Tiaminet fick jag av en veterinär och hon sa att trots att det inte är helt vedertaget att det hjälper så har hon och många av hennes kolleger erfarenheten att det faktiskt gör stor skillnad.
Min häst blev faktiskt halt i samband med upphakningen, hon fick lite panik när hon hakade fast. Inte roligt med ett panikslaget fullblod med fasthakat ben...
Men, som sagt det finns gott hopp!
Lycka till!
Hej igen!
Kom på att det finns en flytande b-vitamin, alltså inte sirap utan helt flytande, på granngården. Deras eget märke.
Ibland när jag inte hade råd med tiamin så köpte jag den och gav dubbel dos. Tiaminet var i storpack och billigare per dos, men ibland har man ju det lite knapert..
Min häst var något av en rygghäst när hon gick på galoppen, men vet sa att b-vit/tiamin även kan underlätta musklerna vid träning.
Vem vet? Men det är väl värt ett försök!