resistens mot avmaskningsmedel

Sv: resistens mot avmaskningsmedel

ja, på buke fanns någon som hade en länk till ett svar :idea:

Styngfluga är väl knappast relevant i sammanhanget ?
Inte olika stadier heller det handlade väl om resistens generellt ?
nej, inte resistens generellt heller, utan specifikt spolmaskarnas resistens.
och eftersom substanserna verkar delvis på olika sätt så krävs ju att maskarna utvecklar sin resistens mot dessa olika verkningssätt också. Dvs resistensen borde inte nödvändigtvis se likadan ut.

Senast ändrad:

Och du har ätit taggtråd .

Ameo jag tror du förstår min poäng ang veterinär konsultation hellre än buke , eftersom svaren du tycker du fått som sagt är fullt googlingbara Isåfall .

Senast ändrad:

mackan, man frågar veterinär när man har problem med sin häst.

man KAN fråga på buke för att se om någon här vet var man kan hitta svaret på den fråga man har. Det finns massor med kunskap på buke. Och det är inte alltid man hittar med hjälp av google, då man kan få tusentals träffar på ett sökord. Frågan i detta fallet gällde, som sagt, inte någon specifik häst utan en generell kunskap.

Du har väl problem med resistens mot mask ? Är inte det ett veterinärt problem ? Du skrev ju nyss att det var fel på veterinärens svar men det är väl ändå inte traditionellt ? Då är väl knappast svaret buke utan då ringer man väl en annan veterinär ? Eftersom du uppenbarligen inte köper vissa svar pga minutiösa skillnader i svar menar jag , tex om set finns en länk i svaret eller om svaret klassas som kemist kvalificerat .

Men visst :) jag förstår ståndtagandet och du behöver inte uppmärksamma mina svar öht om de inte känns relevanta .

JAG har inget problem alls!
Jag söker bara mer kunskap. Den kan vara mycket lättare att hitta via länkar (till BRA källor) från buke än att ringa och tjata på veterinären om kunskapen. Jag är dessutom fullt kapabel att avgöra vilka länkar som ger mig trovärdig information.

Helt ok ! :)
Du tolkades som lite aggressiv med kommentarer om vilka smileys som är nödvändiga och öht i ditt initiala svar . Sorry om du tolkat mig fel på ngt sätt Jag tyckte jag var rätt tydlig men fick ett molekylär detalj svar i gengäld som egentligen inte påverkade korrektheten i mitt generella svar i sig . Ok ?

men snälla mackan, det är möjligt att kontentan av ditt svar är sant
men problemet är din motivering, där du liksom inte har koll på vad det är du svarar på. Det du skriver stämmer inte överens med verkligheten, man kan inte dra de slutsatser som du drar så enkelt och lättvindigt.

Snälla ameo .

Ditt svar från grunden är desto mer drygt . Du har inte mer koll du utan snarare stör du dig mer på teknikaliteten som att ingen LÄNK fanns i mitt svar . Lägg ner nu . Jag har bemött dig civilt det är du som hugger .

Så här.
Jag läser och följer denna tråd med intresse, för jag är intresserad av svaret på frågan.
Diskussionen om resistensen intresserar mig.

Dina svar är bara så sönderhackande av ämnet.
Du svarar på alldeles fel nivå.
"Fråga din veterinär" är inte svaret på frågan.
Bilderna på molekylerna är närmare svaret.
Det handlar inte om brist på länk utan om att du svarar "två äpplen" på frågan "hur många apelsiner har du?".

Det fanns ingenting i ditt svar som motiverade det, mer än en felaktigt dragen slutsats. (moxidektin och ivermektin är inte samma sak och de verkar inte heller precis likadant) Kan man visa en slutsats och dessutom styrka det med en länk för vidare fördjupning så blir det betydligt mer trovärdigt.

Om jag ställer en fråga som handlar om skillnad mellan de två substanserna, så betyder det förmodligen att jag inte vill ha ett svar som klumpar ihop dem till en felaktig enhet. Man kanske kan tänka på att alla inte ställer frågor som utgår från nybörjarnivå.

Jag lämnar den här tråden nu, för jag har fått bra svar på min fråga.

Det lär vara första gången i historien den diskussionen har en sån nivå :) vilket inte på ngt sätt framgick i utsprungsfrågan .pch det finns inget i mina svar till ameo som motiverar det dryga flörhållningsättet i svarandet .

Senast ändrad:

Vad fint :) eftersom jag redan bett om ursäkt om
Jag tolkat nåt fel så kanske det kan godtas utan fler drygheter ?

Du ber jag om ursäkt för klantig formulering.
Vi diskuterade ju inte resistens av styngfluga, därav mitt svar. Resistens av styngfluga är väl ö.h.t inte ett aktuellt ämne.

Du ber jag om ursäkt för klantig formulering.
Vi diskuterade ju inte resistens av styngfluga, därav mitt svar. Resistens av styngfluga är väl ö.h.t inte ett aktuellt ämne.

Nej, men att använda Cydectin för tidigt på säsongen och tro att det tar styngflugelarverna likadant som ivermektin blir ju tokigt eftersom du då inte får allt.

Liknande trådar

Hästvård Avmaskning är i första hand för att skydda markerna. Alla avmaskningsmedel är receptbelagda. För att få ut recept måste veterinären...
80 81 82
Svar
1 622
· Visningar
166 103
Hästvård Hej Vi hade stallmöte igår. Det verkar vara en allmän okunskap i stallet v.g avmaskning och betesskötsel. Det bestämdes att hästarna...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 858
Senast: Dandylinn
·
  • Låst
Hästvård Avmaskning är i första hand för att skydda markerna. Alla avmaskningsmedel är receptbelagda. För att få ut recept behöver du visa att du...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
260 307
Senast: sassiball
·
U
  • Låst
Hästvård Sökte i forumet men hittade ingen liknande tråd. Köpte min unghäst i somras, och antog såklart att han var avmaskad innan dess...
Svar
1
· Visningar
1 213
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Extrem spruträdsla hos barn
  • dubbla efternamn?

Hund, Katt, Andra Djur