Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Hm...min 2åriga arabhingst har börjat få sig en riktigt otrevlig ovana...han har sprungit genom staketet 2ggr nu på kort tid... Jag vet...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 146
Senast: Bill
·
K
Träning Min häst är så tittig och på spänn hela tiden och speciellt när vi ska rida tillsammans med andra hästar. Har du nåt bra tips?
Svar
4
· Visningar
801
Senast: Bison
·
B
Träning Varför gör en häst detta ?
Svar
3
· Visningar
553
Senast: Bison
·
S
Träning Är det nån som har vart med om det här, och vet hur man ska träna bort det?:confused: Jag har vart och kollat på en ponny, som går...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: Ingridl
·
Träning Det har jag bara stött på på djurkliniker... Aldrig varit med om att någon annars har värme i stallet. Ändå nämns det ofta att "vi har...
2
Svar
29
· Visningar
3 131
Senast: Ingridl
·
Träning Hur bär man sig åt för att få hästen att vara trafiksäker? :confused: Min häst verkar aldrig lära sig de där...:( Jag bor mellan...
Svar
13
· Visningar
1 350
Senast: axel
·
A
Träning Har ett dilemma. Jag har aldrig tillåtigt att hästarna har broddar BAK i hagen. (Pga skaderisken). Nu är det som så att alla i stallet...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
12 311
Senast: karuso_00
·
S
Träning Jag måste antagligen sälja min 3 åring,han går inte ihop med mina ston,då han får övertaget så blir han jättestökig,nu går han på ett...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Lazy Lady
·
M
Träning Tycker ni att det är bra eller dåligt att leda flera hästar samtidigt till/från hagen? (en person leder flera hästar) Tycker ni att...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 497
Senast: ch791022
·
Träning Hej, har ett sto som gärna står och slår mot eltråden i hagen, alltid i samma hörna. Hin gör detta både när hon går själv coh när hon...
Svar
4
· Visningar
744
Senast: Plankton
·
M
Träning ... att rida sin häst sex dagar i veckan? Uteritter varvat med träningar. Då tänker jag både fysiskt och psykiskt.
Svar
10
· Visningar
1 079
Senast: Zuzzi_85
·
S
Träning Det är en i vårt stall , som flyttade sin häst idag . Hästen är då ett fullblodssto dom är van vid att gå in om nätterna och blir...
2
Svar
38
· Visningar
3 008
Senast: snuffan
·
Träning Vet inte om tråden ligger rätt men hästar som står under grundutbildning behöver ju oftast bygga muskler så jag testar ;) Läste i en...
2
Svar
24
· Visningar
2 141
B
Träning Jag vet inte vad som har hänt! Min häst har alltid varit en solstråle och framåt vid ridningen. I söndags var vi med på vår första...
Svar
2
· Visningar
783
Senast: biven
·
R
Träning Har lite problm med att hitta rätt längd på stiglädrena .. :smirk: :angel: Medryttarhästen jag rider .. har något allround liknande...
Svar
10
· Visningar
1 064
B
Träning Hur länge stannar ni på ridbanan / Paddocken innan ni rider ut första gången, med era nyinridna pållar alltså ;) ?
2
Svar
33
· Visningar
4 168
Senast: Fridan
·
L
Träning Jag tänkte det hade varit lite kul med lite bilder på era hästar i hagen... Vet inte om en sån här tråd finns innan men...
2
Svar
24
· Visningar
2 077
Senast: Alazan
·
Träning Vad har ni att sätta fast hästarna med? Kedjor/plastkedjor,grimskaft,rep? Balsnören längst ut? Vi skulle helst fästa våra i taket, är...
2
Svar
25
· Visningar
2 217
Senast: Alazan
·
N
Träning jag har en islandshäst som är svenskfödd. Han har tidigare haft problem med att han biter i kompisarnas svansar. Nu har vi fått en ny...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: nikitam
·
M
Träning :confused: Hur ska ja få min travare att gå i ett lugnt tempo i trav?? Han bara rusar fram, sen hur lär man dom galoppen?? Skulle vilja...
Svar
8
· Visningar
924
Senast: vickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama