Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning Jag har en liten ponny som brukar vända rumpan mot mej i hagen och sen backa mot mej fast jag kanske står 10-15 meter från henne. Första...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: zillax89
·
B
Träning Hur många av er här kan ha er häst lös, alltså utanför inhägnad, tex, om ni är ute och går i skogen med hästen? Är det någon som inte...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 812
Senast: shirley
·
Q
Träning hur kan jag göra för att få en häst som är van vid att gå ute morgon till kväll som nu ska stå inne, pga spränger sig ut ur hage varje...
Svar
9
· Visningar
732
Senast: pinky
·
Träning Vet inte var tråden skulle ligga men men. Hur länge brukar ni ha era hästar på sommarbete? Om ni inte har hästarna på bete varför...
2
Svar
30
· Visningar
1 861
Senast: minternet
·
G
Träning Jag har läst mycket här om vikt och hur stor man får vara för sin häst. Men med stor menar ni lång och tung då eller bara tung? Jag...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Amanda_hm
·
M
Träning hur förbereder ni och lägger upp allt med era 3-åringar inför 3-årstestet? gör ni allt själva eller hyr ni in någon som hjälper er med...
Svar
3
· Visningar
1 441
Senast: Panikie
·
C
Träning måsste få skriva av mig, är helt förstörd.. ... Köpte en ponny som var 3 år . .nu är han 6 år. när han kom till mig för 3 årsedan var...
2
Svar
28
· Visningar
2 044
Senast: hästsko
·
Träning Vilken känsla :) Hästen är 9 år och jag har haft henne sen november förra året. Hon är varken riden eller körd tidigare, men har ett...
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: Zamantha
·
L
Träning Hejsan! Jaa på lördag kommer han, min häst. En varmblodsvalack på 10 år som har haft lite otur i livet med skador. Detta (hovspricka)...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: lolo19
·
Träning Vad ska jag göra när min häst inte vill stå still när jag ska kliva upp? Han kan stå som ett ljus när man stoppar foten i stigbygeln...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: tashinajess
·
M
Träning Tänk att man aldrig lär sig....:confused: Har bytt hagar på hästarna då de inte kan samsas, gamlingarna har flyttat till en mindre hage...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: Skiona
·
Träning Ger det något att rida en häst bara tre dagar i veckan? För hästen alltså. Jag är medryttare på en häst sen en och en halv månad...
Svar
16
· Visningar
2 403
Senast: skrållan
·
M
Träning Ska iväg på tävling om två veckor men har ett stort problem. Min häst är inte svårlastad men när man kör får han panik. Det går några...
Svar
6
· Visningar
962
S
Träning Hej, Jag har just köpt en sjuåring som är lite omusklad. Det bröjade med att tjejen som ägde honom förr, sålde honom till en familj...
Svar
5
· Visningar
1 091
Senast: cajsa
·
S
Träning Jag sköter ett islandshästs föl . Hon heter Pärla och jag är inte rikigt säkert men hon är ungefär 6-8 månader . Jag har inte tagit hand...
2
Svar
20
· Visningar
2 148
Senast: axel
·
Träning Min stackars häst, 9 år gammal och född och uppvuxen i södra Skåne, fick ffg i sitt liv se skidåkare i helgen. Hon tyckte det var...
2
Svar
32
· Visningar
2 256
Senast: LIA
·
Träning Nån som har tips på vad jag ska göra med mitt russto? När min 7-åriga dotter rider så sätter hon ner huvudet ända tills dottern ramlar...
2
Svar
29
· Visningar
2 649
Senast: Iris71
·
C
Träning har lite funderingar på om detta har med hästens narturliga rörelseförmåga eller om det är träningsbart!? det jag undrar är hur får man...
Svar
18
· Visningar
1 696
Senast: cerrox
·
Träning Hej! Jag sköter en ponny som är sur i spiltan. Han är sur eftersom han är osäker, så jag vet inte hur jag ska tillrättavisa honom när...
2
Svar
38
· Visningar
2 849
T
Träning Har fått tips om att göra NH-övningar med min häst - vad står NH för, vad är det, och kan någon ge några förslag på NH ? Tack .
Svar
5
· Visningar
800
Senast: marijaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama