Vad tycker era hästar om skidåkare?

Sv: Vad tycker era hästar om skidåkare?

Jag mötte en idag, min häst brydde sig inte ett dugg. Men jag vet sedan tidigare att hon kan tycka de rör sig konstigt.

Vi har elljusspåret går 30 m bakom stallet och på vintern blir ju det skidspår, så våra hästar får vänja sig rätt snabbt vid skidåkare. ;)

För å inte tala om golfare. Det måste vara det märkligaste hon nånsin sett. Rider förbi en golfbana ibland och varje gång går hon 10 meter förbi, stannar å stirrar helt fascinerad på dessa märkliga varelser, går ytterligare 10 meter å vänder sig om å tittar storögd igen. Å så håller vi på ett par gånger till innan vi passerat. :crazy: :D[/QUOTE]

ja golfare de är ena konstiga typer!!!
Min pålle brukar stanna och glo på dem och vägra gå famåt förrän han har glott klart och konstaterat att de inte tänker äta upp honom!
Pinsamt, Pinsamt:o men golfarna kring mitt stall får helt enkelt vänja sig med publik;)

Min vart inte överlycklig när hon såg skidårkare iaf.

Kom galopperandes på galopprackan å det stog ett par skidårkare längre fram (tänkte sakta av när jag kommit närmare trode dom skulle hinna av vägen å in på spåret igen). Så det slutade med att hon saktade av till skritt av sig själv sedan fick jag övertala henne att gå förbi, så dom var lite läskiga allt. Jag förstog faktiskt aldrig riktigt varför dom stog på vägen å inte åkte vidare i spåret elelr stanade i spåret där man inte är ivägen för bilar å liknande. Fast detta är enda gången vi har stött på skidåkare (spåret deras åker över en grusväg som vi kallar galopprakan 2 ggr så man ser dom inte så ofta...).

Ack ja...enligt Funny är skidåkare förklädda "tigrar" och dom är alla ute efter just henne:eek: (;) )...Red några km bakom en som snällt nog tyckte det var ok att ha en häst bakom sig och då lugnade hon sig lite...men åter när vi såg en ny skidåkare var det en "tiger" igen....:smirk:

Girl bryr sig inte det minsta... skidåkare är väl människor som alla andra?

Kl*

Min pojke bryr sig inte, allt folk man möter är en anledning till att stana och kanse har dom godis och bryr sig inte om det minsta att matte står bakom och smakar, min lilla finna pojk :devil: :devil: .

Kram

Våra ridvägar går parallellt/korsar skidspåren ett antal gånger. Första gången tyckte hon dem var lite konstiga. Härom kvällen mötte vi en skidåkare med pannlampa, men hon brydde sig inte. Rätt skönt med tanke på att hon brukar reagera på en massa andra triviala saker som stora stenar och plastpåsar.

*KL*

Skidåkare är en av FÅ saker som min valack är LIVRÄDD för. Han har inte sett så överdrivet mycket skidåkare, men tillräckligt för att han borde insett att de INTE äter små vita hästar. Men icke, han får total PANIK om vi träffar på skidåkare. Och när en skidåkare sakta åkte förbi 50 meter bort när han stod i boxhage sprängde han den i panik och knäckte tre järnstolpar på vägen ut.. :eek:

Jag har tyvärr inga skidor, men funderar på att köpa ett par såna där gamla man kan ha 'vilka skor som helst' till oc så åka skidor med honom i snöre bredvid för att 'bota' hans fobi. Fast jag brukar 'glömma av' planen tills nästa gång vi stöter på en skidåkare (en gång/år typ).

Mitt sto reagerade över människor som använder gåstavar. Hon blev rädd för ljudet när de slog i marken. Men allteftersom hon har stött på dem mer och mer har hon vant sig. Hon bryr sig inte om nånting nästan! Skönt! :)

Har mött skidåkare två gånger. Första gången fnös han och stelna till lite och mer var det inte. Tittade förstås och undrade vad 17 det där var för något :D Andra gången frös han fast och bara tittade.
Skoter har vi mött en gång, eller det var han och första medryttaren. Då ville han vända och hon fick kämpa lite men gick sedan på framåt ändå.

vi har ett elljuspår som ligger inte alls långt i från stallet .. och ridleden går precis brevid..

förra veckan red jag på leden..Och vi mötte två st

Första åkaren som passerade oss hejade och var väldigt sympatisk så hästen brydde sig inte så mycket..MEN den andra han kom över ett krön i en väldig fart.. vilket resulterade i att min häst såg ut på detta viset :eek: Och gjorde en helomvändning.. det var precis som om han sa "MAMMA MAMMA KOLLA han har gätte långa fötter och låter konstigt.. det är bäst vi springer hem ."
Den stackars skidåkaren var nog mer skärrad en vad min häst var..Jag har aldrig sett en karl byta spår så fort som denna gjorde..Och inte kunde stackaren bromsa heller då han var på väg nerför och vi var på väg uppför..Stackaren fullkommligt hoppad bort från oss..Då min häst i stort sett stod på bakbenen och viftade..
Men det gick bra.. jag vände tillbaka hästen och fortsätte turen..Och hästen lugnade sig strax..
Så igentligen så tycker jag inte att min häst är överdrivet rädd för skidåkare..Han blir inte okontrollerad eller så..Han litar på mig..:love:
Skidåkaren därimot nådde nog en fart av elitnivå fortare än han själv kunde ana:o

Skidåkare är folk så hästarna bryr sig inte.
När grannarna skidar ut på vallarna händer det att dom får hästsällskap. En åkare fick skidan söndertrampad längst bak av en nyfiken förföljare men det togs med jämnmod som tur var.

LIA

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 379
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 540
Senast: Keb71
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 333
Senast: Mirre
·
V
Hästmänniskan Jag vet varken ut eller in ! Jag har ett travarsto, supertrevlig tjej men som gärna blir studsig och "tar över" om man låter henne ;)...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 537
Senast: _Amazing_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II