Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur viktigt är det för ett föl som går på lösdrift att den har jämngamla kompisar? Mitt föl födds om ca 4 veckor och komemr då gå...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: Alazan
·
B
Träning Ja, precis som rubriken säger, hur gör jag egentligen. Hästen är "fullt" ridbar, men nu ska den "riktiga" utbildningen börja. Dit hör...
Svar
8
· Visningar
5 629
Senast: Zeli
·
Träning Vad finns det för åsikter om när man bör stalla in unghästar? Är det okej att stalla in en ettåring? Jag tycker själv att det naturliga...
Svar
4
· Visningar
1 064
Senast: Lahtel
·
L
Träning Jag har fått hem hästen som jag ska ha på foder.Problemet nu är att han nu inte låter mig komma nära får knappt byta täcken eller borsta...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: litenmama
·
L
Träning Jag har fått hem hästen som jag ska ha på foder.Problemet nu är att han nu inte låter mig komma nära:confused: får knappt byta täcken...
2
Svar
23
· Visningar
1 556
Senast: litenmama
·
Träning Vet inte om denna tråd ligger rätt, annars får moderaterna flytta den... Jag har bestämt mig för att köpa en häst, om den går igenom...
Svar
5
· Visningar
772
Senast: Niljan
·
Träning Vet inte om den här tråden ligger rätt. Bara att flytta isåfall. Skulle vilja ha tips på böcker om hästens biomekanik. :) /Maria
Svar
5
· Visningar
1 198
Senast: krambanan
·
Träning Det står helt still i mitt huvud. Hur lär man en häst till att göra en öppna? Har nedast ridit hästar som redan kan öppna, men har...
Svar
4
· Visningar
852
Senast: attempt
·
J
Träning Vi har problem med att vår ponny drar ner huvudet under ridning och därmed drar ryttaren ur sadeln. Vi har provat med både grästyglar...
Svar
5
· Visningar
3 425
Senast: jullan30
·
E
Träning tänkte gå på kfhs clinic den 1/7. var det någon som gick på den förra året?fick man ut nån av den, var det intressant átt se, vad fick...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: Yoshi
·
N
Träning Hej på er! Idag är jag ute efter era bästa tips på att stoppa hästar som gärna drar iväg iväg i sken på ridturen:smirk: Våra hästar...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 894
Senast: minimi
·
K
Träning Har blivit mer och mer förvirrad den senaste tiden vad det gäller pris på hästar. Tycker att jag har haft en rimlig uppfattning av detta...
2
Svar
37
· Visningar
3 613
Senast: rabarber2
·
S
Träning Hej! :idea: Är ägare till en häst som är ute på foder, vi har skrivit ett riktigt kontrakt och uppsägningen är 3 månader från båda...
Svar
10
· Visningar
1 040
Senast: star moone shine
·
L
Träning Varför tar många in sina hästar tidigt? typ vid 4-5 på eftermiddagen??:confused: Fattar inte varför.. Det är några en bit härifrån som...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
10 409
Senast: BIMM
·
N
Träning Jag har ett 4 årigt halvblod sto på foder. Jag har haft henne i ca 5 månader. Hon är grundinriden o kan gå i form o kan alla gång...
Svar
12
· Visningar
2 373
Senast: Natte
·
C
Träning Att hästar med lång rygg har svårare för samling? Varför? Och ni som inte tycker så, motivera! Varför är det sämre med en häst...
2
Svar
38
· Visningar
3 121
Senast: Pepa75
·
Träning (om tråden ligger fel flytta den gärna) hej jag söker släktingar till min ridtravare chili:love: hon är e. Hulkamania det skulle...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: Zavaana
·
Träning Har skaffat en tioårig travare. Är jättenöjd,:love: hon är glad över allt man gör och visar det. MEN hon kan inte galoppera med en...
Svar
11
· Visningar
1 273
Senast: lynxlady
·
E
Träning Om denna fråga redan diskuteras någon annan stans så får ni förlåta mig! Många skriver att de fått tömkörningslektioner. Vem ger sådana...
Svar
12
· Visningar
1 254
Senast: EnWisa
·
M
Träning Usch, nu har verkligen allt kört fast vad gäller ridning. :cry: Vet inte alls hur jag ska rida min häst längre, jag gör bara fel och...
2
Svar
36
· Visningar
2 352
Senast: EnWisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Sytråden del 4
  • Kallbad