Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Hej Vi ska sätta igång våran kille efter tre veckors vila (kotledsinflamation). Skulle bli glad :banana: om jag fick några tips på bra...
Svar
1
· Visningar
695
Senast: AnneSofie
·
S
Träning Hejsan! Vet ni några lekar man kan göra med hästen ute altså så man gör mer saker med den och bygger förtroendet hos hästen ?? För jag...
Svar
4
· Visningar
1 069
Senast: lundborg
·
T
Träning Har någon provat det?
Svar
3
· Visningar
856
Senast: tazza
·
C
Träning hej alla! jag har ett ganska jobbigt problem, nämligen att lasta min häst! Han han inte åkt så mkt och tycker att det är ganska läskigt...
Svar
9
· Visningar
1 059
Senast: axel
·
M
Träning Jag vill veta lite vad folk tycker är rätt och fel när det kommer till gamla hästar. Ska man låta dem vara gamla rida så länge det går...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 544
Senast: Diba
·
Träning Kan någon rekommendera några bra böcker och/eller filmer om att träna unghästar? Jag har precis köpt en 3-åring som blivit riden en...
Svar
4
· Visningar
1 314
Senast: Ida
·
L
Träning Har försökt hitta trådar med konkreta råd vid tömkörning men inte lyckats hitta dem:crazy: Därför skulle jag vilja ha så mycket tips som...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: litenmama
·
Träning En del hästägare svär över den förbaskade snön som aldrig vill försvinna och som sabbar ridningen. Jag vill tipsa er alla att ta med er...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 074
Senast: moonlightgarden
·
Träning Har lite funderingar angående Parelllis system. Jag har kollat lite på utbildningspaketen och ska köpa det första när jag har råd (lär...
Svar
7
· Visningar
911
Senast: gadriel
·
H
Träning Vi har haft vår C-ponny sen i september, och han har alltid varit en ängel att hantera. Lite försiktig och tillbakadragen, men...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: hallontuss
·
Träning ...har jag gjort idag. Men är det eg bra? Nog för att man inte ska longera för mycket överhuvudtaget men sliter det ändå mera när det är...
Svar
3
· Visningar
1 480
Senast: Hogstorp
·
Träning någon som provat denna? Har bokat så att jag ska rida den i början av April:banana: och det vore kul att höra lite åsikter om hur den...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: nemesis
·
Träning :bump: Nu har det äntligen hänt!!:bump: igår galopperade jag på chili för första gången på banan och hon var jätte duktig!!!:love...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: AnnaKarinA
·
S
Träning Hur är det man gör egentligen? Dottern ska få rida på vår nyhitkomna lånehäst idag och då kommer jag att leda ekipaget :) Kruxet är...
2
Svar
22
· Visningar
2 832
Senast: Arwyn
·
H
Träning heej! jag rider en nordsvensk , i skritten på lång tygel är hon lugn , när ja kortar tygeln börjar hon trava .. hur ska jag förhindra...
2
Svar
24
· Visningar
1 594
·
F
Träning Tror ni att en häst som har "generna" frân det vilda livet pâ prärien "liggandes" pâ utsidan kan tycka att det är läskigare att komma ut...
Svar
9
· Visningar
805
·
Träning I dag hände följande: Skulle sitta upp på hästen, drar ner stigbyglarna, sätter vänster fot i stigbygeln, tar stöd och ska precis...
Svar
4
· Visningar
1 136
Senast: Antiqua
·
Träning I lördas 4mars satt vi på vår gubbe för första gången. Det gick kanon bra. Han brydde sig inte om något . Lugn trygg. Lite mycke snö...
Svar
11
· Visningar
1 495
Senast: rocki
·
M
Träning Min kära sköthäst har börjat äta bajs. Jag vet inte om det är hennes eget eller någon annan hästs, men det kvitta för det är :eek...
Svar
12
· Visningar
1 703
Senast: BeastieBabe
·
Träning Hej! Jag undrar om det finns någon som vet var man ska leta om man vill "hitta" en privatinstruktör/ridlärare att rida för ungefär en...
Svar
6
· Visningar
900
Senast: Ylva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama