Älskade SnÖ.

Sv: Älskade SnÖ.

Daniela skrev:
Nej, jag är så trött på den jäkla snön... Läntar efter att den ska försvinna men det lär ju dröja eftersom jag bor uppåt i landet...
Skulle säkert vara helmysigt att rida runt i skogen med snö om det nu gick, men då har vi ju snö-skotrarna som hästarna är livrädda för... Nej, jag har totalt lessnat!!!
Det är ju fara för livet både för människor och hästar..... :(
varför inte vänja hästarna vid snöskotrar då?

jag tycker att det är en dålig ursäkt, som att skylla på trafiken på vägen att man inte kommer ut i skogen om man har en trafikrädd häst..

polarens ponny som jag berättade om var LIVRÄDD för bussar, traktorer och allt större än små personbilar (kombisar = livsfarliga).. men med envis träning och stort tålamod och lugn från Moonlightgardens sida så är hon inte rädd för sådant längre, visst kan hon titta lite om det verkligen är en närgången buss eller traktor men annars bryr hon sig inte..

Halvt tolksele? Gjord nu? Va?

Bilder! Bilder! Bilder!

glömde bort d..
men jag satte ihop en lång bit till en del som man sätter i bröstselens sidoringar och en kort "livlina" i ländtäcket (uifall tolkaren skulle ramla så rasar inte linan ner mot bakbenen)..
sedan fick vi låna en riktig pinne (som jag ska köpa av killen vi lånade den av) och satte lina direkt i den som man fäster i sele-delen när det är dags att tolka.. då kan man rida med halva selen på till stället där man ska börja tolka och sedan snabbt få av linan när man skrittar av hemåt.. :)

Okej, bild?

Livlinan i ländäcket sitter väll inte alltid på?

nej, det är karbinhake på den som man fäster i en av öglorna bara.. samma med brästseleringarna, karbinhakar där också.. :)

Okej, fast jag ser ändå inte, du får skaffa fram bilder *putt putt*

moonlightgarden skrev:
Okej, fast jag ser ändå inte, du får skaffa fram bilder *putt putt*
jaja, lugn nu..
dock hade jag ingen bild på Sandy med ländtäcket på så låtsas att det är ett ländtäcke där :)

mörkblått = befintlig bröstsele
rött = lina som sitter i bröstselen på båda sidor och i båge bakom hästen och hänger med en liten hjälplina över ryggen
lila = livlinan som fästs i ländtäcket, denna hänger helt slapp när man tolkar men håller den röda delen uppe när man inte har tolklinan fastsatt..
grön = tolklina som kan tas lös från den "röda och lila" seledelen
ljusblå = handtag
{321726F4-95FE-42FD-88D8-3FFE4C73D2A0}.jpg

Okej, hur såg tolklinan ut som vi lånade när vi använde gamlingen att tolka efter?

den hade jag faktiskt liggandes ut på lunar redan ;)
{29A72649-AE09-4ABD-A5B7-7F9D13CDFC55}.jpg

så såg den ut.. fast den var äkta och satt på en vintrig långhårig raggig gammal islandshäst och inte på en ridskolehäst på sommarbetet :D

ähh, du har juh skitdålig fantasi,
ridskolehäst, och av bilden så syns det att det är en fux, vit halvstrumpa höger bak och stor häst..

vilka ridskolehästar brukar jag ha fotografier från sommarbetet på? hur många stora fuxar har dom? vilken kan det då vara?

Ja för det första så skulle jhag ha gissat på att det var en ponny å för det andra så sklulle den kunna tänkas vara brun så jag hade faktiskt gissat på jacki.

en brun häst har inte rödbrun man och svans, en brun häst har svart man och svans.. det trodde jag du visste :p

och jackiE är inte ens brun.. :rofl:

jackiE har ingen strumpa heller..

Jag har väll ingen koll på om jackie har strumpa eller inte, smala smäckra ponnyben var vad jag såg.

Föresten har du glömt Tor på GRS hemsida?

Nä var inget, jag hittade honom, men det var inte lätt. Väldigt svårt att se på den där minimla skuma rutan dom har...

nej, tor har bild.. näst längst ner bland bilderna..
Tabasco - Tiptop
Tor - Whisky
X-large - Zorina
det är de sista 6 bilderna..

smala smäckra ben ;) yeah.. du får säga det till hästen själv få se va den säger om den komplimangen :p

Då måste du säga vem det är först :p

så vad tycker du om den minimala ytan bilderna fått?

moonlightgarden skrev:
Nä var inget, jag hittade honom, men det var inte lätt. Väldigt svårt att se på den där minimla skuma rutan dom har...
minimal skum ruta? vart ser du den?

Liknande trådar

Övr. Katt Det känns helt overkligt, jag har nog inte förstått det än. Sent i onsdags kväll försvann hon i mina armar, hon fick det lugnt den sista...
Svar
5
· Visningar
2 271
Senast: tassel
·
L
Hästmänniskan Varning för lång text, jag hoppas verkligen att nån orkar läsa och kan peppa mig till det ena eller det andra... :cry: Jag har nu...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 077
Senast: longwaydown
·
Hästvård Vår shettskille på 3 år har haft kolik ett par gånger nu senaste två veckorna, senst var idag och det har varit snö både gångerna. Vi...
2
Svar
33
· Visningar
3 182
V
Hästvård Jag har en Islandshäst, en i vanliga fall frisk och kry pålle på 7 år. Har nu haft honom i ett halvår och allt har gått enligt planerna...
Svar
11
· Visningar
1 461
Senast: Vicksan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama