Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning ibland undrar jag hur egentligen folk tänker...... men frågar man :banana: inget lär man sej inget kanske..... men ibland,,,, suck...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: sudden2006
·
Träning Min pålle är en kille på sju som är rätt unghästig av sig på vissa sätt. En sak som han gör är att han alltid går åt det håll som han...
Svar
12
· Visningar
1 129
Träning Min 9-åriga halvblodsvalack har drabbats av transportskräck. han går in själv i transporten men efter bara några meters körning är han...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: kopparberg
·
A
Träning Har mer eller mindre slutat rida pga där jag red så fanns de inga träningsmöjligheter. Och finns det inga träningsmöjligheter så är det...
Svar
5
· Visningar
755
Senast: syrran
·
S
Träning Hejsan! Jag rider en helt uuunderbar D-ponny som är hur go som helst, :love: Men när ja ska sadla blir han jätte irriterad. Han lägger...
Svar
6
· Visningar
1 107
Senast: sara89
·
G
Träning Kom på att jag bara måste fråga: Är det någon här som tagit in hästen i sitt eget hem - som en hund eller katt, eller bara på kort...
2
Svar
39
· Visningar
4 430
Senast: Pysen
·
D
Träning Min häst kan vara väldigt jobbig ibland! Han och jag funkar bra ihop och vi har inga större kommunikationsproblem, han lyssnar och vi...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: Magnum
·
S
Träning Jag vill lära mig mer om NH och vad passar väl bättre än att vända sig till de redan frälsta? ;) För den som bara skrapat på ytan men...
Svar
2
· Visningar
655
Senast: LIA
·
A
Träning (Jag vet inte var jag ska l'ägga tråden,- så jag lägger den här så får ni flytta den :angel: ) Det är så här att jag har ett...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: Asterix
·
T
Träning Min unghäst har börjat "krama" mig, dvs att han gärna lägger hela halsen runt mig när jag står vid bogen. Sen snusar han lite. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 479
Senast: lie
·
Träning I måndags fick jag hem en ny häst. Hon är ett vbl sto. f. 00, svart(dvs mörkbrun) Namnet är Tina Trotting=). Tina har inte blivit...
Svar
16
· Visningar
1 469
Senast: MaRomer
·
Träning Vad ska man göra åt knutor i sadelstaden? Läste i min gamla veterinärbok att hästen ska tas ut ridning och daglig rengöring av knutorna...
Svar
3
· Visningar
1 777
Senast: Whirlie
·
Träning Hejsan! Jag ska antagligen få en problemhäst (en häst med problem;) ) att rida till och skulle vara jättetacksam om ni kan ge mej lite...
Svar
11
· Visningar
1 238
Senast: Arwyn
·
A
Träning Hej ! Jag undrar om ni vet någon kurs, eller vart man kan lära sin häst cirkuskonster ? :banana: /Jessica
Svar
5
· Visningar
1 648
Senast: ASKAPLASKA
·
Träning Jag har en varmblodig fd travare på 9 år. Han är undervar att rida, lyssnar bra på små tygeltag och skänklar. Jag funderar på att börja...
2
Svar
22
· Visningar
2 115
Senast: Piraja
·
K
Träning Har ett litet problem med min nya pålla- men som lätt kan bli till ett stort problem. Det är nämligen så att hon har väldigt svårt för...
Svar
11
· Visningar
781
Senast: star moone shine
·
Träning Finns det något medel, huskur eller nåt som man kan ge en hingst för att minska hormonerna och lugna ner honom? Munkpeppar har jag...
Svar
12
· Visningar
3 234
Senast: PrittePuff
·
G
Träning Jag ska börja hjälpa en tjej att hantera henne unghäst som är 1½ år, nybliven valack. Han har en förmåga att sprätta lite med frambenen...
Svar
11
· Visningar
1 003
Senast: zillax89
·
J
Träning Ska nu flytta min foder ponny till ett ställe där dom har lösdrift.. Jag är ingen erfaren person på det området. fattar hur det funkar...
Svar
8
· Visningar
828
Senast: Horsegirl_1991
·
Träning Min stackars Nova blir rädd för allting som inte ser ut som det brukar och när hon väl blivit rädd så stannar rädslan kvar även om vi...
Svar
4
· Visningar
922
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama