Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning finns det någon bra sida som det står om NH.. har problem med min häst å NH är nog det enda som hjälper...
Svar
4
· Visningar
775
Senast: Sellan
·
Träning Hej jag har tankt att jag ska borja rida en hast, problemet ar att hasten inte gar att fanga i hagen. Jag har varigt dara en gang...
Svar
5
· Visningar
885
Senast: zillax89
·
M
Träning Jag har ett föl som i april fyller 1 år. Jag har lärt henne att stå uppbunden, bli borstad överallt på kroppen(även under magen där det...
Svar
4
· Visningar
903
Senast: MagnoliaZ
·
G
Träning Hej. Jag är ny här men har tjuvkikat lite på er andra ett tag:o . Jag har nyligen börjat rida lektion på Islandshäst. Jättroligt. Men...
Svar
11
· Visningar
1 127
Senast: missen
·
E
Träning intressant att se hur långt ni har kommit i ridningen med era varmblod?? hur lång tid har det tagit er att komma dit ni är nu?? har...
Svar
1
· Visningar
687
Senast: Koppen
·
Träning Nu har jag en liten fråga till alla; hur lär ni era hästar att byta galopp? jag och några till diskuterade det i stallet idag och kom...
Svar
6
· Visningar
1 654
Senast: Ickiz
·
S
Träning jag har en Connemara vallack. Han är extremt svårlastad och det har bara blivit värre. Osaken till att han är svårlastad är att han har...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: Smalle
·
W
Träning Vad kan man göra för att förhindra intrång och oönskade besök i hagar och stall? Att folk inte ska kunna tjuvrida hästarna eller rent...
Svar
3
· Visningar
766
·
Träning Min lille gubbe 9,5 mån. Han är lite jobbig vid utsläpp på morgonen. Han vill ut till mamma. Jag har problem för han vill inte stanna...
2
Svar
37
· Visningar
2 337
Senast: åke
·
G
Träning Min kompis har en lösgående islandshingst, 6 år gammal - altså unghäst. Själva problemet är att strålen har börjat låtsna, vad kan...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: GALOPP
·
M
Träning För några månader sedan blev jag medryttare på en väldigt speciell f.d travare (:love: bara ridhäst nu). Han är framåt nu när vi har...
Svar
12
· Visningar
1 033
·
Träning Hur får man en häst som inte kan stå ensam att fixa en boxvila? Kan man bygga en pyttehage a´la box ute i stället? Min häst blir...
Svar
8
· Visningar
1 168
Senast: Centaur
·
J
Träning Ja, som rubriken lyder, hur gör ni? Jag ska iväg på kurs med min tiomånaders hingstunge på söndag och han har aldrig åkt själv i...
Svar
14
· Visningar
1 106
Senast: JennyK
·
J
Träning Vet inte om denna tråd ska ligga riktigt här.. Om hästen är väldigt framtung när man rider, hur jobbar man bort det? Den har inte...
Svar
5
· Visningar
1 175
Senast: Sara-Ida
·
F
Träning Min häst är inte så mycket riden än. Hur mycket jag än försöker så tar hon inte höger galopp, även om jag flyttar vikt m.m. Är det någon...
Svar
12
· Visningar
1 242
P
Träning Jag har läst igenom en massa trådar här nu och hittat många bra tips och råd på hur jag ska lära min f.d. travare att fatta galopp för...
Svar
3
· Visningar
988
Senast: vovicockokanon
·
Träning Jag har en underbar kille, snäll att hantera och rida.. Men.. jag behöver lite hjälp och tips med lite saker. Han går avslappnat i...
Svar
5
· Visningar
1 021
Senast: attempt
·
Träning Jag retar mig på att man måste ha en skylt fram på hästsläpet. Man åker till tävlingsplatser o kontrollerar både tomma o PARKERADE...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 637
Senast: Han_naH
·
Träning Går det? Anledningen till att jag börjat fundera över detta är att jag p.g.a. flera olika anledningar inte rider just nu, men då jag...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: aiquen
·
Träning För några månader sedan så fick jag hem min unghäst, ett halvblodssto född 2003. Hon är en jättetrevlig häst på alla sätt, positiv...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: Arwyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama