Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Ja, jag undrar just vad rubriken säger. Jag startade eftermiddagen med att longera den äldste gubben. Det var ett tag sen sist och...
Svar
7
· Visningar
800
Senast: Egonson
·
U
Träning ja har gjort så nu i kanske 3 veckor att ja rider 2-3 ggr i veckan i ridhuset och tränar dressyr ordentligt, och sen dom andra dagarna...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: FridaW
·
Träning Har börjat rida en valack på ridskolan nu. Stort hbl på 170+, jättetrevlig på alla vis även om gallopen går lite fort ibland:D Men har...
Svar
7
· Visningar
1 325
·
K
Träning Hej! Har kanske hamnat fel nu men skriver ändå. Jag undrar om det finns mobila stall/boxar t.ex. baracker till salu någonstans? Tacksam...
Svar
2
· Visningar
1 260
Senast: BeastieBabe
·
Träning Hej! Är det någon som kan förklara varför min häst blir hysteriskt het efter man har galopperat först i höger varv och sedan i vänster...
Svar
9
· Visningar
759
·
B
Träning Jag har ett sto och en vallack. Fick idag hem en ny vallack. De fick hälsa ett par timmar över staketet. När jag släppte ihop dem var...
2
Svar
21
· Visningar
1 627
Senast: Arwyn
·
O
Träning Jag har ett ganska, eller rättare sagt väldigt stort problem med min häst. Jag har haft henne i ett år och hon har alltid varit...
Svar
12
· Visningar
1 392
Senast: overtyre
·
Träning Mitt sto ogillar borstningen.. Hon uppför sej som om det är obehagligt oavsett vilken borste jag använder .. Men om jag stryker henne...
2
Svar
21
· Visningar
3 613
Senast: orcide
·
M
Träning Funderar ganska mycket över en del användares konstiga kommentarer här på Bukefalos. Vissa anger mockningen som anledning till varför...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 205
Senast: pannkakssmet
·
U
Träning Har en foderhäst som är helt underbar MEN till problemet,han är så jätterädd om öronen han ställer sig nästan på bakbenen när man...
Svar
3
· Visningar
866
Senast: Bison
·
Träning Jag har nog världens kärvänligaste och charmigaste shettis på gården. Han är 7 år, kastrerades som tvååring men beter sig som ett föl...
Svar
7
· Visningar
1 074
Senast: hillevie
·
Q
Träning Jag har ett varmblod sto f-97 som är väldigt "bitchig" .. Bits & så, hon har även "anfallit" mig & andra när man ska hämta henne från...
2
Svar
22
· Visningar
2 325
Senast: Shiny
·
S
Träning Hej, är det någon i Göteborg med omnejd som tränar PNH och har lust att träna ihop ibland? Eller bara se på dvd eller såtillsammans. Det...
2
Svar
28
· Visningar
1 566
Senast: CaliforniaSwed
·
W
Träning Är det OK att ha hästen ensam i en utebox utan kompisar bredvid om den går med andra hästar på dagarna samt har uppsikt över stallet då...
Svar
10
· Visningar
1 040
Senast: MadickenII
·
Träning Har sett att H**ks har en repgrimma där grimskaftet sitter fast i grimman. Är den bra? Eller ska jag kolla någon annan stans?
Svar
9
· Visningar
1 865
Senast: mazarein
·
C
Träning Har en ponny som är fyra år, och problemet är att var gång han skall fälla tänder så börjar han bitas. Har ni några bra tips på hur man...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: Jenny1
·
Träning ha en ung hingst som ha brottom så fort man ska leda han någon stans... till hagen och från hage och in i boxen då springer han in...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: Alazan
·
E
Träning Jag skulle vara intresserad av att veta VILKA signaler ni använder i er kommunikation med hästar och framför allt HUR ni lärt dem dessa...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: marijaa
·
A
Träning Undrar lite hur stor hage era hästar går i?
Svar
11
· Visningar
1 026
Senast: Alicia
·
K
Träning Hästisen har blivit riktigt halt nu så veterinären fick komma idag och titta på honom. Han fick 4 sprutor och var rätt så orolig...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: Krulltottan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama