Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Jag visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men... Jag kan säga att jag hatar sprutor och det blir inte bättre av att hästen...
2
Svar
28
· Visningar
1 960
Senast: Krulltottan
·
Träning Sa nu har jag fatt ett litet lustigt problem med en av hastarna dar jag jobbar. Hon vill inte fatta hoger galopp pa volt, nar man...
Svar
11
· Visningar
1 387
Senast: Lavinia
·
G
Träning Jag bara måste få berätta om min söta 5-åring, som för övrigt är på bilden :) Jag har aldrig mött en så pillrig och joxig häst innan...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: grebbis
·
Träning Har ett tvåårigt quartersto. Har tränat att flytta hennes olika kroppsdelar undan för tryck, lyfter fötter, och alla vardagssaker, som...
Svar
9
· Visningar
1 307
Senast: Lazy Lady
·
Träning Jag ska till hööks imorgon och kan passa på o fråga en sak.. Min enormt testande shettiskille går så enormt dåligt i tvådelat när vi...
Svar
14
· Visningar
1 888
Senast: Myy
·
Träning Ni med erfarenhet av unghingstar får gärna hjälpa mej med ett huvudbry. Vad tror ni om följande: jag har en 7-årig valack som har ett...
Svar
10
· Visningar
1 029
Senast: åke
·
B
Träning Det blev en het debatt mellan några stalltjejer idag angående kondition. Frågan gällde om trav var mer konditionshöjande än galopp, jag...
2
Svar
25
· Visningar
2 972
Senast: Luff
·
  • Låst
Träning Jag hat varit medryttare på två hästar det senaste halvåret och i princip samma sak uppstod i båda stallen. Min kära vännina...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 447
Senast: My Beauty
·
M
Träning Jag har sedan en tid illbaka, ridit hos en tjej som äger ett par nordsvenskar utanför mig. Vi har nu börjat rida igång dem, då de har...
Svar
9
· Visningar
1 604
Senast: jamjam
·
Träning Pga av sjukdom och div andra orsaker har min häst fått två veckor oplanerad vila hux flux och bara skrotat i hagen, men imorn då jäklar...
Svar
8
· Visningar
826
Senast: mackan
·
M
Träning Min häst har kommit på att om man ryster på huvudet lagom när hon börjat jobba så kommer jag av mig och måste börja om från början med...
Svar
6
· Visningar
807
Senast: Magrinette
·
K
Träning 1. att en stallägare ska få bestämma i sitt stall 2. och vad tycker ni dom inte ska få bestämma. jag (stallägaren) har häst i...
2
Svar
30
· Visningar
2 539
Senast: Wannabe_Me
·
L
Träning Just nu känner jag mig oerhört priviligierad som kan komma ut i naturen till häst :love: Dessutom är jag extra glad eftersom jag...
Svar
5
· Visningar
681
Träning Vi ska nu låna ut vår ponny något år för hon behöver lite trygghet med bara en person. Och när man ska låna ut sin häst är man ju lite...
Svar
2
· Visningar
701
Träning Nu är jag i ett chockat upplösningstillstånd! Idag skulle jag och min 4 åriga dotter hämta in våra hästar ( en quarter och en shettis)...
2
Svar
36
· Visningar
3 068
Senast: oopsie
·
W
Träning Brukar ni låta era hästar vila på sommaren? I så fall, hur länge? Hanterar ni dem på annat sätt, eller får de bara gå på betet hela...
2
Svar
22
· Visningar
2 221
Senast: kopparberg
·
E
Träning Jag är helt inne på det här med Natural Horsemanship, har aldrig sett någon "riktig" tränare, men några i mitt stall har hjälpt mig lite...
Svar
12
· Visningar
882
Senast: Arwyn
·
Träning Mitt problem är väl igentligen ganska litet, men endå gnager det i mig. Har ett eget stall och två hästar. Den ena är lugn och cool...
Svar
7
· Visningar
901
Senast: Manji
·
Träning Jag har fått helt olika svar från alla håll. Hur och vad binder jag fast en häst i när jag t.ex. är ute och rider men ska stanna och...
2
Svar
35
· Visningar
2 277
Senast: Enar
·
L
Träning Vad är dessa?:smirk: Det jag är intresserad av är när en tävlingsridhäst "plötsligt" efter många års lastande och resande börjar...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama