Trav vs galopp

Sv: Trav vs galopp

Amanda_hm skrev:
Är det jobbigast för hästen att i uppförsbackar trava ? Min häst ska alltid trava i uppförsbackar :confused: , han verkar tycka att det är enklast så ?

Det är jobbigast för hästen att skritta i uppförsbackar, hästen travar för att det blir lättare, går snabbare.

Vill bara tillägga en sak här, jag har därimot hört att skritten får hästen att jobba upp sin kondition mycket bättre än att bara galoppera!..
Det rä lika dabt dte att bär jag ska jobba upp min kondition på min häst så kör jag mycket skritt i skogen i både uppförsbackar och i nerförsbackar!... och rider gärna i en teräng där det är lite mossaoch sådan teräng så att dem verkligen får jobba!..

Och jag kan säga det att det har verkligen gett resultat för minhäst orkar mycket mer nu än vad hon gjorde innan!=).. så för min häst funkar dte att jobba upp hennes konfdition genom att skritta mycket!..

Amanda_hm skrev:
Är det jobbigast för hästen att i uppförsbackar trava ? Min häst ska alltid trava i uppförsbackar :confused: , han verkar tycka att det är enklast så ?
Det jobbigaste är skritt, det enklaste är galopp, men nu handlade det ju om trav och galopp, då är trav jobbigast ;)

*knapplån

GAH! Om ni hade lyssnat på idrottslektionerna hade ni vetat att man får bättre kondition av att springa i lugnare tempo och längre än väldigt snabbt och samma sträcka.

Kondition är ju om syreupptagningen inte att pulsen skall gå upp i max, det ger ingen förbränning eller kondition!

Lite variation ger bäst resultat dock.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 682
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
5 257
Senast: Boj
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Häromdagen var det dags för yogapass. Jag hade jobbat på dagen – visserligen kontorsarbete men ändå förhållandevis rörligt då jag går...
Svar
5
· Visningar
1 186
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30