Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Träning Skrev en tråd för ett tag sen om samma problem. Har en 1 1/2 åring, sto. När men till exempel leker i hagen och plötsligt ger tecken...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: zillax89
·
Träning Mjaha, unghästen har konstaterat löss, Etotal är inköpt och första "pudringen" är gjord på samtliga hästar, grymt dammigt. Jag...
Svar
14
· Visningar
1 440
Senast: hopp_o_galopp
·
Träning Min fd travare kan gå jättefint och avslappnat i skritten, men i traven kör han upp huvudet i luften, blir stenhård i munnen och travar...
Svar
9
· Visningar
998
Senast: lakrits
·
L
Träning Jag har ett halvblodssto som fyller tre nu. Hon är nu ca 162 cm, skulle gärna önska att hon växte ett par cm till. Vad tror ni?
Svar
2
· Visningar
962
Senast: Farao
·
Träning Red för första gången på många år för 2 veckor sedan, och inte nån mjukstart heller - utan hårdträning direkt. I början gick det bra...
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: FridaW
·
Träning Vad har ni för åsikter om att låta unghästen få vara hingst till 2-3 års ålder, blir de inte snyggare då? Varför ska man tycker ni...
Svar
19
· Visningar
2 458
Senast: Rotterö
·
S
Träning har letat men hittar inte en lösning till mitt problem. har pysslat och tränat NH med ponnyn så mycket det går (altså, så mycket jag...
Svar
1
· Visningar
1 085
Senast: Sellan
·
H
Träning hej! på min skola har vi en häst som alltid när någon försöker ta ehnne i boxen vänder sej runt och hotar att sparka.. flera som då har...
Svar
12
· Visningar
962
Senast: Zelma
·
Träning Min häst brukar vara lätt att hämta i hagen, men ibland när han inte "vill" komma vänder han baken till och när man kommer närmare så...
Svar
8
· Visningar
1 017
Senast: zillax89
·
B
Träning Hur ska jag göra för att få henne att sluta gå/springa in mot mig vid longeringen? Eller hon rör sig snarare som i ett D spår.. Och...
Svar
10
· Visningar
967
Senast: cristobal
·
Träning Jag känner att jag är aldeles hår di min hand när jag rider. Vet inte varför jag är det men jag försöker verkligen att låta bli att bli...
2
Svar
20
· Visningar
1 705
Senast: Helan 38
·
A
Träning hejhej! Jag har funderat över ett par saker, hon som hade min häst förut hoppade han jättemycket men brydde sig aldrig om att tex...
Svar
7
· Visningar
816
Senast: Panikie
·
C
Träning oftast har vi ju kanske bara skogen & dess natur att använda oss av när vi ska rida & träna. nu på vintern är det ju ofta halt & ibland...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
4 591
·
B
Träning Hej! Köpte för snart en månad sedan en sexåring som hade varit svår att lyfta frambenen på och jag fasade för detta. Nu är det så att...
Svar
19
· Visningar
2 837
Senast: rabarber2
·
J
Träning Jag är skötare på ett halvblods sto som är helt omöjlig att lasta. Ägaren har försökt med att genom under lång tid bara tagit det...
Svar
5
· Visningar
909
Senast: Arwyn
·
S
Träning Hej ! Jag har tagit hem ett litet welsh mountain-sto på prov som jag troligen skall köpa. Som sällskap till min häst och som ridhäst...
Svar
12
· Visningar
867
·
B
Träning Vet ej om jag hamnat rätt då fråga a) och fråga b) är olika. Jag har själv ingen erfarenhet av lösdrift egentligen men skulle gärna...
Svar
5
· Visningar
879
M
Träning Hej! Min ponny har det aldrig varit något problem med. Men när vi skulle åka hem från träningen så fick hon panik i transporten och...
Svar
15
· Visningar
1 000
Senast: Monny
·
N
Träning Hej!! jag är skötare på en unghäst på 2år ägaren har inte tid med henne för hon har en annan häst hon är mer för ridning men hon har...
Svar
18
· Visningar
1 231
Senast: Namarra
·
T
  • Låst
Träning Nån som kan tipsa om ett bra ridläger för vuxen nybörjare. Verkar svårt när man är i 45+ åldern att komma på ridläger är det andrar som...
Svar
2
· Visningar
966
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama