Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning i söndags när en i stallet skulle fodra eftermiddag och ta in alla hästarna, så hände en jätte läskig grej! när hon tog in hingsten...
9 10 11
Svar
215
· Visningar
15 263
Senast: axel
·
E
Träning Hej Jag har en medryttarhäst, som jag haft i ca 1 år och som jag nu vill börja löshoppa. Eftersom jag gått på ridskola har jag...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Valkyriaa
·
B
Träning Min lilla ponny vill inte galoppera när man sitter på den annars kan hon galoppera är hon bara envis eller ska man tro att hon har...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: bema
·
C
Träning Ni som har unghästar - har ni ett särskilt "schema" för hur ni hanterar eller tränar dem eller går det på rutin eller faller det sig...
Svar
11
· Visningar
7 542
Senast: e_s_t_e_t
·
Z
Träning Hur länge eller mycket kanske man hellre ska säga, hade ni ridit när ni skaffa unghäst? Hur vanligt är det att unghästen "busar" vid...
Svar
12
· Visningar
1 280
Senast: zemra
·
Träning Denna vecka har jag insläpp i stallet som jag sagt innan. Vi har hela tiden varit överrens om att hästarna ska komma in vid 20.00. Om...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 368
Träning Kan det vara skadligt? Om man longerar i skritt och ev lite trav i 20 min och byter varv ofta?
Svar
5
· Visningar
1 320
Senast: Piraja
·
R
Träning Hej! Jag har funderat på en grej sen i helgen. Det är såhär att en tjej i vårat stall har två jättestora och rätt oupfostrade...
Svar
4
· Visningar
1 303
Senast: Rebby
·
Träning Tänkte jag ge mig på denna vinter ;) Har ju som bekant en treårig shettisbrud, som jag nu tycker ska påbörjas inridning av. Hon är ju...
2
Svar
39
· Visningar
2 311
Senast: Gnist
·
Träning snälla hjälp mig att hitta på nya saker att göra med min unghäst...Jag vet inte vad jag ska göra? Vi är ute och går och går med det...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: MaLu
·
B
Träning Brukar ni ha hästarna på sommarlov??förra sommaren fick min vallack gå på sommarbete med massa andra små islandshingstar!han blev...
Svar
9
· Visningar
1 178
Senast: Piraja
·
K
Träning Ni som har hästar som lägger sig ner i transporten, vet ni varför gör så och om ni lyckats få hästen att sluta med det, hur gjorde ni...
Svar
9
· Visningar
942
Senast: Kritos
·
G
Träning En 2-årig hingst hos oss ska kastreras. Hur lång tid efter kastrationen väntar ni innan ni släpper den nyblivna valacken med ston? Har...
Svar
14
· Visningar
1 215
Senast: Spegelboll
·
J
  • Låst
Träning Ja, så lyder frågan! :-) vad skiljer dessa skolor åt?
Svar
1
· Visningar
591
Senast: IngelaH
·
Träning kan en häst gå själv på lösdrift..??? det kommer finnas andra hästar i närheten men sen på kvällen få han ju vara själv... kommer han...
Svar
19
· Visningar
1 919
Senast: Mia_R
·
B
Träning Hej! Jag har en connemara D-ponny som är 142 cm i manken. Jag är 157 cm och väger ca 40 kg. Hur lång kan man vara utan att vara för...
Svar
13
· Visningar
1 886
Senast: suisyola
·
S
Träning Skulle behöva råd av er... Jag har en kallblodstravare som inte är så mkt riden , hästen i fråga är en ängel när man befinner sig på...
Svar
5
· Visningar
855
Senast: Sus@nne
·
E
Träning vet inte om den här tråden ska ligga här? :crazy: men till saken jag har inga ideér på hur jag ska rida ppass i paddocken (jag har...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: eriica-o21
·
C
Träning Olle är ett Hbl på 6 år med ordinära gångarter. Olles stam vittnar inte om några sensationella framgångar utan även där, ganska...
2
Svar
25
· Visningar
2 334
Senast: Kratus
·
O
Träning Detta är något som jag funderat över ganska länge, och det vore bra om ni kunde hjälpa mig i mina funderingar. Hur gör man för att ta...
Svar
15
· Visningar
940
Senast: lillsnorre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama