Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Mig häst har alltid varit en :devil:x10 att longera, det har varit hjälm, säkerhets väst och en lång bön till gud som har varit tvunget...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: Tomaten
·
R
Träning Hade ute hovslagaren igår och han tog hand om mina hästar. Fick en ny häst i stallet för 3 veckor sedan, som han också skulle titta på...
Svar
9
· Visningar
1 219
Senast: Egonson
·
C
Träning Nu är det så att jag har en medryttarhäst som jag rider 4 ggr i veckan och hans ägare rider på lördagar. Altså rids han totalt 5 ggr i...
2
Svar
23
· Visningar
1 857
Senast: foxtrot
·
S
Träning Jag har tagit hand om en väns sto i några dagar och har reagerat på stoets märkliga läten. Det påminner om ett vanligt frustande, men...
Svar
14
· Visningar
1 216
Senast: suisyola
·
Träning Hej! Idag provade jag på nåt nytt. Jag har alltid ridit "vanlig" dressyr, med en tränare mycket inspirerad av Kyra. Ridningen har...
2
Svar
28
· Visningar
2 043
Senast: Lavinia
·
O
Träning Jag visste inte vart jag skulle posta den här tråden men jag tror att den hamnar rätt nu. Det är så att jag är intresserad av...
Svar
1
· Visningar
722
Senast: Zahlo
·
S
Träning Med risk för att bli utbuad måste jag fråga om jag är helt ensam om att misslyckas med att vara trygg och lugn ledare för nya hästar...
Svar
18
· Visningar
1 341
Senast: pannkakssmet
·
Träning Såfort snön har smällt i paddocken ska jag börja lära min lillasyster (9år) att rida på min shettiskille. Hon har ridit på ridskola ca...
Svar
15
· Visningar
1 554
Senast: Minolia
·
C
Träning Hur är det nu? Visst är det så att man brukar säga att den sida som manen ligger på är hästens svaga sida? Har en teori om detta som...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 067
S
Träning Vad ska man tänka på innan man tar på sig ett eventuellt delfodervärdskap? Bör jag låta vet.besiktiga hästen innan t.ex.? Sen är det...
Svar
4
· Visningar
1 500
Senast: movgli
·
Träning Läste i Ridsport om lagar och sånt kring hästhållning. Till min förvåning står det att det är förbjudet att ha hästarna ute mer än tolv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 918
Senast: Jenny1
·
Träning hej jag har då en fd travare på snart 7 år. hur gör jag för att få henne att bära upp sig istället för att skjuta på?? hon kan...
Svar
15
· Visningar
1 528
Senast: rocki
·
A
Träning jag har fått värsta problemet :confused: Jo det är så att jag har haft medryttarhäst sen 5 år tillbaka ( från 12 år ), sen så har jag...
Svar
10
· Visningar
898
Senast: Amanda_hm
·
Träning Min son har ridit typ 4ggr nu varav 2 ggr var utan ledare .. Han är 13 år precis fyllda o rider mammas unghäst *s* I kväll galloperade...
2
Svar
29
· Visningar
2 514
Senast: Bill
·
O
Träning Har ett litet problem Har en hyper pigg arabkille som för det mesta är "kontrolerbar" och fin. Men när jag rider ut med andra så kan de...
2
Svar
22
· Visningar
1 574
Senast: Daimie
·
U
Träning Hej! Jag upptäckte för några dagar sedan att min häst sedan 2 månader tillbaka, har börjat gnaga på väggarna i boxen, vad jag vet har...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: mysko
·
B
Träning Vet inte om jag lägger denna tråden rätt nu.. Men jag undrar om det finns någon regel på om man får köra hästtransport utan...
Svar
5
· Visningar
754
Senast: Bellson_
·
Träning Jag funderade på det i går efter att det kunde ha gått illa hemma. Kompisens dotter, som är nio år och har ridit på ridskola sen hon...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 201
Senast: Mabuse
·
Träning Okej; vet att det finns en massa trådar om det här, men jag tyckte mig inte hitta nått jättebra.. Någon som har ett enkelt svar på...
Svar
10
· Visningar
1 245
Senast: Piccadilly
·
M
Träning Mitt sto har börjat med en riktigt obehaglig ovana. När vi rider på vägen och det kommer en bil backar hon ut rumpan mot den. Så där...
Svar
3
· Visningar
611
Senast: Magdala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama