Sv: Ute mer än tolv timmar
Man skall alltid passa sig för att vara den som sprider dumheter vidare!!!!!!!
PL
Man skall alltid passa sig för att vara den som sprider dumheter vidare!!!!!!!
PL
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
peter_lundin skrev:Så du tycker att det är ok att hästar går ute dygnet runt utan skydd?
PL
Jag tror att det finns ett stort behov av att se över själva konstruktionen av det sk. "vindskyddet, så det blir ändamålsenligt för framför allt insektsproblematiken.
Jag förstår inte riktigt poängen med att: Först låsa in hästarna på stall halva dygnet, för att "skydda" dem mot...ja inte vet jag.
Sedan ute halva dygnet, HELT utan skyddsbyggnad??
Dessutom sommartid INTE ha lag på att de ska ha möjlighet att söka skydd för insekter??
Då ska de helt plötsligt bara gå "ute" på grönbete...
Zelma skrev:Har en fin skogshage till mina. Dom är ofta ute mer än 12 tim...men vem ska kolla det? :smirk:
peter_lundin skrev:Man skall alltid passa sig för att vara den som sprider dumheter vidare!!!!!!!
PL
peter_lundin skrev:Så du tycker att det är ok att hästar går ute dygnet runt utan skydd?
PL
Jenny1 skrev:Läste i Ridsport om lagar och sånt kring hästhållning. Till min förvåning står det att det är förbjudet att ha hästarna ute mer än tolv timmar om dygnet (utan ligghall) under vinterhalvåret. Är jag olaglig då som släpper ut mina hästar vid sex på morgonen och tar in dem vid halv åtta på kvällen??? Det borde väl vara vettigare att lagstifta om hur länge de får stå inne!! Hur länge har ni andra som inte har ligghall era hästar ute på vintern???
Rigoletto skrev:Jag har oxå läst det på hundforumet. Jag tror att det var att man inte fick låta hunden sitta i bilen mer än en timme, men åka långre fick man nog. Konstig lag.
Ta inte åt dig, det finns alltid sura, elaka människor som tro dem vet bäst, här inne...det bästa är att inte svara överhuvutaget.....Rebby skrev:Vaddå sprider dumheter vidare?
Jag skrev ju att jag hade läst det på hundforumet, inte att nån politiker hade sagt det till mig eller?!
Saybia skrev:Vet ytterst få som följer den lär lagen övh, skulle i såfall vara ridskolor som måste ta in hästarna i tid till kvällslektionerna men vet inga privata hästägare som har ute sina hästar mellan 6-18 (tex.)
Lillkumpula skrev:Borde det inte vara bättre att se till hästens naturliga instinkter (som inte är att vara inne i en "grotta")?
Alltås, hästar ska vara ute minst 12h, annars ska box/spilta vara större och mer inbjudande osv...