Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Skulle vilja veta vad ni tycker om att "uppfostra" hästar med spö... För några månader sedan red jag en häst som har ganska mycket...
2
Svar
27
· Visningar
2 166
S
Träning Det verkar som om många här rider sina hästar i snö. Hur undkommer ni styltor, har alla snösulor? Jag vågar absolut inte rida hästen i...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 549
Senast: ZorréZaid
·
P
Träning jag har en fråga. Köpte min häst i maj förra året och hon har aldrig varit knepig vid ridning. De senaste veckorna har hon protesterat...
Svar
15
· Visningar
1 881
Senast: Penea
·
Träning Behöver lite tips nu från er! Det är så att jag har en travare på 14 år. Han var väl 'inriden' (läs sutten på och hade uppfattning om...
Svar
6
· Visningar
1 032
Senast: Fragile
·
H
Träning Hejsan ! Vill gärna få tips och råd från människor som rider och tränar Tinkrar av större och kraftigare typ. Just nu har jag delad...
Svar
4
· Visningar
1 118
M
Träning Hej! För att göra en lång historia kort (ja relativt kort iafll:angel: ) så; nuvarande hästen jag köpte för ca 1,5 år sedan, hade...
Svar
1
· Visningar
990
Senast: orcide
·
Träning Precis det frågar jag mig, för nu börjar jag bli trött och less på detta... Köpte henne för snart 3 år sen, då var hon 9 år...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 074
Senast: Bewelinn
·
M
Träning Nån mer än jag som är trött på vinter, slask, vinterpäls, pälslossning, snöstyltor, tappade broddar och snorhalt underlag? fy bubblan...
Svar
4
· Visningar
824
Senast: MissOnly
·
M
Träning Skulle behöva tips på övningar man kan göra i samband med "markarbete" med häst, longering och tömkörning bl.a. Vore tacksam för...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: IngelaH
·
Träning Treåringen ger mig lite gråa hår för stunden. Okej att alla mina hästar är/har varit arbetsnarkomaner, men det här är löjligt...
Svar
11
· Visningar
1 529
Senast: Alexandra_W
·
S
Träning Vill bara påminna er om att vara försiktiga nu när ni rider på vägen. Tjällossningen är i full gång och vägen kan bli lite lurig...
Svar
12
· Visningar
1 101
Senast: Manji
·
D
Träning brukar ni trava på asfalt om den är täckt med snö????
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 685
Senast: Emelie3
·
J
Träning Hej sitter idag på en 6 åring och tro det eller ej men jag upptäckte att han inte kan backa. Så min fråga är hur lär man hästen att...
Svar
10
· Visningar
1 067
Senast: Jaenette Matzen
·
R
Träning hej! Vad ska man göra om man har en väldigt stressad häst? Hon e väldigt svår att galoppera för hon vill rusa fast jah tar o lättar...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: linnizen
·
S
Träning Hästen i fråga är väldigt stel av sig, hon är grov och har kroppsbyggnaden lite emot sig. Halsen är ganska kort och tjock. Hon rids tre...
Svar
12
· Visningar
1 055
Senast: Sirisiri
·
T
Träning I går blev mina förutfattade meningar om min egen hembygd ställda på ända! Efter en konferens på Elmia i Jönköping åkte jag i går...
2
Svar
24
· Visningar
2 051
Senast: Mike
·
T
Träning Hej.. Det är så att jag har en häst som är besvärlig att last, hon bara går förbi transporten lr gör sönder den.Nu den senaste tiden har...
Svar
7
· Visningar
1 024
Senast: Kockan
·
C
Träning Jag har en hingst på 11 månader som börjat testa mitt ledarskap. Han går gärna på mig och nafsar gärna lite på kläderna, det är inget...
Svar
5
· Visningar
830
Senast: Cindy & Lucky
·
Träning nu vill jag ha ett slut på det här.. min häst drar tyglarna ur händerna på mig när jag rider både ute och på banan.. jag vill inte...
Svar
14
· Visningar
1 970
Senast: Falkenrally
·
Träning när jag rider med/utan sadel, om jag lägger handen bakom mig bara så att det just o just känns för hästen, så sparkar hon backut...
Svar
7
· Visningar
844
Senast: Falkenrally
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama