Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Gör min lilla häst. Någon som har råkat ut för liknande & har tips på hur jag skall göra så att han ej lyckas?? Hjälp?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 244
Senast: hillevie
·
Träning Ofta står där i annonser, ej nybörjar häst eller kräver erfaren ryttare. Men vad menar dom? Hur definieras en erfaren ryttare och...
Svar
12
· Visningar
1 124
Senast: Hazel
·
J
Träning Nu måste jag få tips på hur jag ska komma tillrätta med min 1-års hingst nya påhitt....han ska hela tiden nafsa...i tid och otid...hur...
2
Svar
25
· Visningar
1 634
Senast: Knut
·
Träning Min häst går jätteavslappnat och fint i skritt, med bra undertramp och böjning. Jag har skrittat honom ett tag nu och bara övat på olika...
Svar
13
· Visningar
1 166
Senast: Sara-Ida
·
Träning Bukefalister! Hjälp! Ni måste ju kunna svara, min häst är svår att få att ta stöd på bettet. Tar man tyglarna så vill hon gärna vika in...
2
Svar
26
· Visningar
2 257
Senast: Megs
·
I
Träning Jag rider på ganska små volter och har skänklarna lite längre bak, driver. Tyglarna har jag väldigt korta och den yttre håller jag still...
2
Svar
35
· Visningar
2 369
Senast: Madick
·
P
Träning I dag så red jag lite i ridhuset, och så var jag själv där och då passade jag på att försöka testa Join up(tror det heter så:D ) jag har...
2
Svar
38
· Visningar
2 694
Senast: Camillaedholm
·
S
Träning Vad är det egentligen som orsakar att en häst utan förvarning blir elak på andra hästar och börjar flyga på dem? Det står ett sto i...
Svar
8
· Visningar
907
Senast: Matilda_o_Bonita
·
M
Träning jag har lite frågor,och jag hoppas att någon som är bra på just detta,nämligen LONGERING är det någon som har lite bra övningar på...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: fjutten
·
K
Träning eftersom den andra tråden med övningar var för lång skapar jag därför en ny. så skriv era tips på hur man få en fint musklad häst...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
10 215
Senast: IrpaSnirpa
·
Träning Jag har precis börjat rida en sjuårig häst som är ganska rädd av sig. Jag har som mål att kunna öva honom för att öka upp hans...
2
Svar
29
· Visningar
3 253
Senast: danilo
·
Träning Kan en grundriden häst i skritt,trav och galopp gå i rätt form på bana? Eller krävs det speciella muskler och kunskaper från hästen...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Skreppur
·
E
Träning Hej är det någon som kan tipsa om en tränare i jönköpings trakten som kan komma till en och träna?
Svar
1
· Visningar
642
Senast: edda
·
S
Träning Min häst ignorerar mig! tränade lite NH igår. följde efter han tills han vände sig om och suckade (;) ) sen följde han efter mig, men...
Svar
2
· Visningar
1 315
Senast: Falun
·
G
Träning Tänkte höra hur ni gör med era hästar.Jag är för att låta de vara ute dygnet runt så tidigt som möjligt så länge det är fint...
Svar
5
· Visningar
1 019
Senast: madelenforsgren
·
S
Träning Har precis börjat att rida en femåring och när jag försöker göra skänkelvikningar och liknade så rör han inte sig ett tum åt sidan. Hur...
Svar
7
· Visningar
3 377
Senast: Panikie
·
S
Träning Hejsan :) Jag rider ett Russ/shettissto med vääldigt dålig kondition, Jag galopperar inte henne och hon tycker att det är rätt så...
2
Svar
30
· Visningar
3 595
Senast: foxtrot
·
Träning .. med en häst som inte accepterar handen? Han beter sig som om jag sitter o rycker honom i munnen 25 gånger i minuten. Men det gör jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 954
Senast: Emmas_pubbe
·
S
Träning Jag visste inte om jag skulle lägga den här tråden under "Hästvård" eller här, men hoppas att ingen misstycker. Vår ena foderhäst...
Svar
8
· Visningar
1 134
Senast: Borkan
·
B
Träning Ridläraren har sagt att min häst bara galopperar med benen men inte genom kroppen. Hur ska jag göra för att åtgärda detta? Nu är han i...
Svar
7
· Visningar
1 374
Senast: Lina_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama