Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vad tycker ni om det? Jag skulle inte våga rida med det.. Alltså när man sätter fast martingalen i nosgrimman!!
Svar
4
· Visningar
837
Senast: Lena_B
·
G
Träning Jag har ett tinkersto på foder, Hon har höbal ute i hagen och får morgon och kvälls hö i boxen (3kg) och 1kg pellets morgon och kväll...
Svar
10
· Visningar
883
Senast: Gliss
·
Träning Ibland när jag leder våran pålle så lägger han sej ner och rullar sej. Även vid longering just i början när man skrittar igång. Förstår...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: Gliss
·
T
Träning Fattar ej höger gallopp… Jag har ett vbl på 10 år. Som ej fattar höger gallopp. Men har gjort detta tidigare...:confused: han...
Svar
10
· Visningar
1 330
Senast: tusse
·
Träning I går så hände det! Jag satte upp ett litet hinder ca 50cm och skuttade:bump: över med min medryttarhäst :) Å det gick bra, Ellen...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: FridaW
·
V
Träning Hästen jag rider har börjat sucka. Innan jag börjar arbeta honom så suckar han djupt flera ggr. Han verkar annars mycket nöjd med...
Svar
9
· Visningar
2 688
Senast: eliis
·
Träning Hejsan! Min häst har verkliga problem med att gå först när jag rider ut med kompisar, så fort jag försöker få honom först så stannar han...
Svar
15
· Visningar
1 298
Senast: Alkemisten
·
Träning Visst vill vi att våra hästar ska älska oss, respektera oss som deras trygga ledare, lita på oss och ha sitt fulla förtroende för oss...
Svar
15
· Visningar
1 254
Senast: The Great White Shark
·
L
Träning Hej jag har ett problem med mitt russ....Han är 6 år i år och han tävlar ponnytrav, men jämt när jag är ute och kör så skyggar han för...
Svar
15
· Visningar
1 201
Senast: The Great White Shark
·
R
Träning MIN 7 årige vallack är rädd för marken han går på.Så det är jätte svårt att få honnom i någon ren gångart eftersom han flyger hit och...
Svar
7
· Visningar
1 078
Senast: sissu
·
Träning Min ponny, ett sto på 15 år, har helt utan synlig orsak börjat slå vilt i väggarna på natten. Hon har aldrig lyft en hov tidigare, mot...
2
Svar
20
· Visningar
1 587
Senast: Monny
·
C
Träning Hejsan! Jag skulle villja veta exakt hur man tömkör. Tacksam för svar
Svar
7
· Visningar
1 079
Senast: IngelaH
·
P
Träning Hej hej !! Jag är lite nybörjare inom pnh men har gått de två första kurserna för instruktör, dvs jag har börjat med lekarna..... Min...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: CaliforniaSwed
·
U
Träning Hej! Jag har funderingar på och bygga en utebox/lösdrift till 2 hästar på våran mark, (som inte är gigantisk....). Vi har en granne...
Svar
5
· Visningar
900
Senast: Myy
·
A
Träning hejsan, jag har en varmblods vallack i 19 års ålder, det finns ett litet problem. när man gallopperar så slår han bakut av ren glädje...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: Linduzz
·
M
Träning Jag har växt upp med inlärningen att hästar som har öronen bakåt är arga eller irriterade. Men för ett tag sedan läste jag en underbart...
Svar
4
· Visningar
1 455
Senast: Alyssa
·
M
Träning Hur ofta rider ni i ridhus/paddock och tränar med eller utan tränare. Själv sitter jag nog 3-4 dagar i veckan och tycker att det är...
2
Svar
25
· Visningar
1 722
Senast: Lazio
·
Träning Jag har precis börjat rida igång en av ponnyerna i stallet efter längre tids vila (han vurpade rejält i hagen och sträckte sig). Han har...
Svar
8
· Visningar
827
Senast: Angel
·
Träning När jag och min 5-åring är ute och vi kommer till en korsning, då vill han jämt gå till höger och jag till vänster.Sen tar jag i tygeln...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: Malle Palle
·
B
Träning Har kämpat med min sits över 1 år snart sedan jag fick ny tränare. Har tidigare drivit med hälen. Nu när jag skulle lära om o driva med...
Svar
6
· Visningar
978
Senast: bussig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama