Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Vad gör man egentligen med en häst som envist hänger sig i handen så fort man kortar tygeln (i trav och galopp på lång tygel blir det...
2
Svar
27
· Visningar
1 889
Senast: FridaW
·
J
Träning Har en arabkorsning på snart 12år som jag tränar hoppning men också lite dressyr men för att få honom lite lyhörd. Nu har han börjat...
Svar
3
· Visningar
780
·
Träning Hej. Jag har nyss fått hem en ny häst, ett amerikanskt varmblod som är jättesnäll i all hantering mm. Ägaren påstog att han kunde gå...
Svar
5
· Visningar
1 173
·
Träning Min häst var skadad i höstas, men blev friskförklarad och innan jul hade vi börjat trava lite. Så flyttade vi och snön kom... Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 340
·
L
Träning Är det någon som följer ett bra arbets schema???? Hur bygger man upp ett bra schem?
Svar
5
· Visningar
830
Senast: Andrea_med_A
·
Träning Ibland när jag leder våran pålle så lägger han sej ner och rullar sej. Även vid longering just i början när man skrittar igång. Han är...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: kozlowski
·
Träning Idag när jag skulle hämta min häst i hagen gjorde han som alltid, la bak örornen, vände rumpan till och såg allmänt surig ut. När jag...
Svar
16
· Visningar
1 057
Senast: zillax89
·
Träning Hur högt kan hästarna hoppa utan ryttare? Min ponny är 144,6 cm (mkh), bra musklad, hoppad 1 meter med mig, 120cm med annan ryttare och...
Svar
4
· Visningar
718
Senast: giffan
·
C
Träning Hej! Vi har en 2 årig val. som vi ska börja vänja vid träns men vad ska man välja som 1:a bett? Förr i tiden rekomenderade man ju raka...
Svar
7
· Visningar
1 281
Träning www.fotogalleriet.se/pic2019542 www.fotogalleriet.se/pic2019541 www.fotogalleriet.se/pic2019540 det e en travare ... ( inte...
2
Svar
35
· Visningar
2 211
Senast: Borkan
·
Träning för ett tag sedan kom ett ursnällt sto till oss i sommar. Hon är en madame med lite av en egen vilja , men inte svår hanterad. Det är...
Svar
8
· Visningar
1 125
Senast: Verre
·
V
Träning ja kära ni nu ska ni få hjälpa mig lite kring detta med unghästar jag har alltså tänkt köpa en tyskhäst ett hannoveranarsto hon är...
2
Svar
37
· Visningar
2 806
Senast: Elisha
·
C
Träning ..i utbildningen skall/bör en 7-åring vara? Har stött på diverse olika varianter på hur långt de har kommit Berätta hur det är för er
2
Svar
28
· Visningar
2 133
Senast: Elisha
·
Träning Ja, vad är nästa steg med min åring? Jag går ofta ut med honom (tyvärr bara på gården eftersom det är så isigt på vägen) både i träns...
Svar
8
· Visningar
957
Senast: lakrits
·
Träning Någon som har erfarenhet? Har någon haft äldre hingstar ihop? Vi får hem en shettishingst på 9 år och en russhingst på 20 år. Kan man...
Svar
8
· Visningar
1 070
R
Träning Hur går det nu efter vintern? Har ni kommit igång? Hur långt har du kommit med din nyblivna fyraåring? Du som har hbl siktar du på att...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: Pansi
·
L
Träning Är det bara jag som inte känner mig riktigt redo för breeders?? hur långt har ni kommit med era 5-åringar??
Svar
2
· Visningar
723
Senast: Piraja
·
H
Träning Jag lånade en bok om horsemanship på biblioteket, men har nu glömt bort namnet! :confused: Det är en ganska stor bok, med mycket...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: Heira
·
Träning Vet inte riktigt var jag ska lägga detta för det är en kombination av NH, western och "vanlig" ridning...men jag lägger det här eftersom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 798
·
Träning Ibland ser jag på olika trådar att ni "leker" med era hästar... det låter kul och det vill jag också göra men jag måste ju fråga vad ni...
2
Svar
24
· Visningar
1 798
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar