Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Varje gången som jag rider i en paddocken så drar jag mig för att rida i högervarvet. Vet inte varför men det har bara blivit så. Tycker...
Svar
10
· Visningar
945
Senast: FridaW
·
Träning HEJ, skullle bara ha lite tips på hur jag snabbt o lätt ska få min lilla älskling in kondition. har precis köpt honom o fick honom...
Svar
12
· Visningar
1 616
Senast: Bellina
·
U
Träning min häst har alltid varit jättelugn och inte varit rädd för nåt förutom mopeder på smala vägar. ja har haft hästen över 1 år nu..och nu...
Svar
7
· Visningar
744
Senast: FridaW
·
Träning Vill ha tips och råd hur jag ska få min häst att hålla igång traven och inte sakta av hela tiden. Rider i stort sett bara ut och då...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: Mirre
·
Träning Jag har ett sto som är 8 år. När jag fick henne sprang hon mest runt o kastade med huvudet eller "drog tag" i tygeln. Hon har blivit MKT...
Svar
19
· Visningar
1 463
Senast: Sparf
·
Träning Har läst lite om monty roberts metoder såsom join up. Sen satt jag och läste lite bland inläggen här och hörde en del tveksamma röster...
Svar
6
· Visningar
1 064
Senast: kirin
·
S
Träning Min häst är sjuk och måste åka till ett djursjukhus..och för det behövs det lastträning snabbt eftersom vi åker på tisdag nästa vecka...
Svar
14
· Visningar
1 135
Senast: Stopek
·
A
Träning I torsdags var jag och min dotter ute och red efter vår lilla byväg, i snöstorm och skumt ljus (kvällen). Dottern red valacken (till...
Svar
11
· Visningar
1 253
Senast: skuggi
·
Träning För att göra det lättare att läsa och förstå så skriver jag såhär: Gamlahovslagaren och Carissa: Förra hovslagaren har verkat...
2
Svar
34
· Visningar
3 072
Träning Har en eksem ponny som har en vidunderlig vinterpäls. Varje år så brukar han fälla kopiöst när jag lägger eksemtäcket på,för att undvika...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: Shettisar
·
H
Träning Hur går det med era pållar? Vilken utbildningsnivå ligger de på? Hur ofta rids de? Är de tävlade något? Vad är målet för 2006...
2
Svar
32
· Visningar
3 231
Senast: Luxi
·
T
Träning Har börjat tröttna på halvbloden och funderar på alternativ. Har kommit fram till att en något mindre häst (150-160 cm) som ändå bär...
Svar
2
· Visningar
1 477
Senast: Nessan
·
B
Träning Eftersom jag är ny här på bukefalos så vet jag inte riktigt var jag ska lägga den här tråden. Jag har gång på gång läst om folk här på...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 385
Senast: Spirit
·
Träning Jag börjar tröttna på att få se och höra om alla dessa hästar i vårt land som far illa pga försummelse från ägarna,brist på kunskap...
2
Svar
25
· Visningar
2 780
Senast: tuffer
·
Träning sitter det för långt ner ??? eller e det lagom????:confused: www.fotogalleriet.se/pic2026145 www.fotogalleriet.se/pic2026148...
Svar
14
· Visningar
1 238
Senast: Sammet
·
Y
Träning Förra året red jag med en tjej som hade en annan syn på hur man rider. Enligt henne ska man luta sig framåt i nedförsbackar eftersom det...
Svar
17
· Visningar
3 134
Senast: Yenetai
·
Träning Hejsan! Min unghäst är nu 3,5 år och riden sedan sommaren 2005. Han har vilat i perioder. Nu börjar han bli riktigt välbalanserad...
Svar
9
· Visningar
1 263
Z
Träning Min unghäst har fått en sårskada på kotan. Tyvärr så upptäckte jag den inte direkt, gömd i lerigt hovskägg, så veterinären kunde inte...
Svar
3
· Visningar
964
Träning ha funderat på travare , e dom mera mogna än vad typ halvblod är....?? eftersom man kör in dom redan när dom e 1½ år och rider dom vid...
2
Svar
21
· Visningar
1 469
Senast: hillevie
·
T
Träning Hur skulle ni gå tillväga om eran ponny/häst snällt gick in i transporten men får panik när han skall sättas fast?? Dotterns ponny vill...
Svar
15
· Visningar
1 224
Senast: kachic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama