Ni med unghästar född -01?

Sv: Ni med unghästar född -01?

Min AA går 4-5 dagar per vecka, max 1 dag/v på bana. Tävlad 1 m som 4-åring, och har även gått det i år. Han gör alla sidvärtsrörelser och vändningar. Tränar 1,10 hoppning nu, räknar med att starta 1,20 i år.

Vilken utbildningsnivå ligger de på? Han håller på att lära sig sidvärteshjälper , ja annars kan han mest grunderna :angel: Han är faktiskt bara riden i 3 månader
Hur ofta rids de?¨4-5 dagar i veckan
Är de tävlade något? Nope tänkt att ta ut honom till våren
Vad är målet för 2006? Att åka ut på tävling och komma hem oskadda :rofl:

Min fröken är en korsning. Hon är riden i skogen mestadels för att få framåtbjudning och muskler.
Hon rids ca 2-4 dagar per vecka.
Hon är inte tävlad i nått.
Utbildningsnivån är låg men till våren börjar mer intensiv träning i dressyr och aningens hopp.

ambrauppstlld.jpg

Myggan_ox skrev:
Magic rids ca 4 dagar i veckan med sikte på att kvala till breeders i dressyr. Så han går LA just nu, förvänd, skänkelvikning, fattning från skritt, galopp - skritt osv.
Jag blandar även in uteritter, hoppning m.m

Ska under 2006 förhoppningsvis tävla LB-LA och hoppa någon 90 cm.
/Magda
m1.jpg

Varför hingstgrimskaft ??

01:an e. Donnerhall - Pik Bube jobbar normalt 4-6 dagar i veckan, i ridhus, ute och från marken. Leds även 15 minuter minst en gång om dagen utöver arbetet. Hon har haft problem med bjudning och har massvis med humör, men får arbeta på i sin takt så släpper det så småningom. Hon är visad som 3-åring, sen ej tävlad. Har inte hoppat mycket men arbetar en hel del med bommar. Hon gör skolorna, går på tygeln och har bra koll på hjälperna.

02:an e. Furstenreich ska egentligen gå 4 dagar i veckan, men ibland blir det mer. Han leds också minst en gång om dagen utöver jobbet. En otroligt begåvad häst, inriden sent, men han har mycket bra balans och gör små skänkelvikningar, övergångar och går på tygeln i alla gångarter. Underbar påverkbar galopp, det kommer bli grand prix i framtiden :love:

Hot Shot skrev:
Hur går det med era pållar?

Vilken utbildningsnivå ligger de på?
Hur ofta rids de?
Är de tävlade något?
Vad är målet för 2006?

Tänkte vara skoj att jämföra lite med min lille...:love:

Lägg gärna in bilder om ni har också...:)
Har en arab kille född -01 som blev inriden i somras. Han har haft väldigt otur i livet. Bröt ärtbenet hö fram hösten-02 och hade boxvila till nyår. Har sedan fått vara på rehab hos uppfödarna i drygt ett år innan han kom tillbaka till oss. Sommaren och vintern-04 gick åt till att fixa muskler, låsningar och kors varvat med tömkörning och longering. Var i somras på inridning och kom efter en månad hem i ruskigt dåligt skick. Suck... Han har mest lullat på hela vintern för att återhämta sig IGEN men nu ska han sättas igång på allvar! Förhoppningsvis kan vi ta oss iväg på nån liten dressyr tävling i höst. Bara knät håller...:crazy:

oj oj.. vad långt alla ha kommit med sina hästar......
jag ha en 01... men vi ha bara börjat trava typ och lite samling... ha galopperat på han typ 5 gånger....

men han blev inriden sent.. i okt föra året....

Men allvarligt! VILKEN HÄST!!!! Underbar!!!!

jag har en 00-a, så jag får inte va med i tråden, men kunde inte låta bli att kommentera hästen när jag smygkikade runt!

Roligt att du tycker det. :) Han är rätt fin... ;)

Ang kedjegrimskaftet. Jag använder alltid kedja, på de flesta hästar. Så, varör inte?

Myggan_ox skrev:
Roligt att du tycker det. :) Han är rätt fin... ;)

Ang kedjegrimskaftet. Jag använder alltid kedja, på de flesta hästar. Så, varör inte?

vad är det för stam?

förtydligande: jag har inte frågat om grimskaft över huvud taget. du får ha en ko kätting om du vill för mig. eller en vimpel lina.

det är gigolo - maraton i min ängel.

heh, nej, det var inte riktat till dig.. det var någon längre upp som frågade, det råkade bara hamna fel när jag svarade. :P

*knapplån*

Oj vad flitiga ni har varit med era små 01-or. :banana:
Jag har mest ridit i skogen, inte bara "lullande" lite blandat med dressyrövningar också, han kan de vanliga skolorna, skänkelvikning, öppna osv löshoppat samt tagit några små skutt i paddocken och ute över lämpliga stockar :smirk: tömkör endel också för variation.

I år hade jag tänkt hoppa honom mer samt försöka hitta en bra tränare för vidare hjälp.
Jag har tagit det lugnt medvetet för att det skall bli så bra som möjligt med in och tillridning, han rids 2-4 gånger i veckan, och jag har inte tävlat i något ännu.:cool:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 627
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 295
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: Lady_S
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama