Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Hej! Idag var jag med en kompis o hjälpte henne när hennes häst skulle tävla för första gången i sitt liv. Första klassen var avklarad...
Svar
16
· Visningar
1 419
Senast: Ninjan
·
Träning Det nämns ofta här på Buke. Men jag är inte så säker på vad det är... Ni som vet kanske kan förklara?
Svar
6
· Visningar
1 376
Senast: psychogrrl
·
Träning Hej! I sommar kanske jag ska ha en islandhäst på lite utbildning. Jag har ridit islandshäst i flera år samtidigt som jag har ridit...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: Fille
·
Träning Min häst får själva skälvan när hon ska lastas, står och skakar och svetten rinner. Kastar sig bakåt och åt sidorna, blir farligt både...
Svar
9
· Visningar
1 162
Senast: Tolly
·
M
Träning Jag skulle behöva lite tips angående mitt 14-åriga fullblodssto som jag själv fött upp. Hon är för det mesta go o snäll, men jag vet...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: attempt
·
F
Träning Jag ska lära min mamma och hennes sambo att rida så småningom, själv är jag 13 år. Dom ska lära sig på mitt arab sto som är väldigt...
Svar
13
· Visningar
1 384
Senast: FridaW
·
H
Träning vad betyder att man rider öppna & slutna? och vad gör man då? :confused: ;) :bump:
Svar
7
· Visningar
9 625
·
A
Träning Varför rider och tränar ni ? Är det för att tävla och vinna , eller är det för att ha roligt ? Enda anledningen att ja ville ha häst...
2
Svar
37
· Visningar
1 799
·
Träning Obs!! En fundering:confused: ... ingen anklagelse eller att jag säger att nån är dålig!! Jag har sett det förut... men häromdagen såg...
Svar
10
· Visningar
1 013
Senast: suisyola
·
Träning Min lilla häst....:cry: Har fått ett litet problem med min häst. Kan ta lite bakgrund först. Har henne på foder på obestämd tid...
2
Svar
20
· Visningar
1 523
·
T
Träning HEJ. min häst är väldigt grinig i boxen. det går inte att få tag på honom när man vill utan man måste vänta tills han vill komma...
Svar
8
· Visningar
927
Senast: tusse
·
Träning Min häst vill inte komma in från hagen, så fort hon får syn på mig sticker hon längst ner i hagen, när jag sen kommer dit drar hon...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 400
Senast: amkm
·
Träning Jag har länge funderat över en sak gällande hästars motion. Vi kan ta mina ponnysar som exempel. Det är fyra shettisar som går på...
Svar
3
· Visningar
1 124
Senast: jennis
·
Träning Det är vad jag och min häst har. I det området där vi bor finns det väldigt mycket underliga saker, allt från hästätande terriers till...
2
Svar
33
· Visningar
2 507
Senast: Nicke
·
J
Träning Hjälp, har någon något bra klickerord över till mig? Tänkte testa klickerträning och började igår, med ordet "sååå". Lätt att säga...
Svar
1
· Visningar
780
L
Träning Suck. Kommer min ridning någonsin bli så när som okomplicerad? Det känns som att min häst aldrig kommer att ändra sig vid ridningen. O...
Svar
17
· Visningar
1 439
Senast: bubbel
·
S
Träning min häst e duktig på dressyr men vill inte gå på tygeln i kort trav vet inte vad jag ska gö ...:confused:
Svar
4
· Visningar
779
Senast: attempt
·
B
Träning Halloj! Vissa jag har pratat med säger att man förbättrar hästens gångarter genom att ria i vatten och snö (som är lite djupare) och...
Svar
4
· Visningar
1 013
Senast: Beauty_Boss
·
S
Träning Vad sjutton ska man göra i sommar nu när ridskolan slutar om några veckor? Det är ju hopplöst att utveckla sig när det är uppehåll från...
Svar
9
· Visningar
882
Senast: emjo
·
G
Träning Nu är det såhär att jag har varit foder på en kallblodshingst ett typisktsto och nuvarande ett tinkersto. MEN nu vill jag köpa egen...
2
Svar
29
· Visningar
2 117
Senast: Gliss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar