Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Vad säger ni, funkar det ? Någon som kan dela med sig lite av erfarenheter av just Join-up? Skulle vara kul att höra, där finns säkert...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 948
Senast: mårran
·
J
Träning Min connemara blir alldeles uppstressad när hon blir själv i stallet. I går lyfte hon hela framdelen, stegrade sig kanske två dec. Jag...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 850
Senast: Goofyspouse
·
S
Träning Jag rider ett litet B-ponny sto (shettis / russ) som inte varit riden ordentligt på väldigt länge. Hon är väldigt envis och "hotar" med...
Svar
4
· Visningar
664
Senast: Shout Whisper
·
Träning Hej! Jag la in denna fråga på hoppforumet men fick inte så mkt tips/hjälp där. Kanske hör denna fråga hit istället? Provar iaf... :D...
Svar
11
· Visningar
1 326
Senast: Snoffan_03
·
Z
Träning Hur tidigt efter fölningen kan jag sitta på min häst. Hon väntar föl om två veckor, hur länge måste jag vänta innan jag kan börja träna...
Svar
3
· Visningar
884
Träning någon som har ett halvblod? kan ni berätta lite hur dom är att rida och i humöret? är dom dyra i drift? (mat m.m.) och att köpa dom...
Svar
4
· Visningar
893
Senast: HappyBroline
·
Träning Jag har en häst som väldigt lätt stressar upp sig i skogen, kör upp huvudet och sticker. Håller man in henne (vilket inte brukar funka...
Svar
18
· Visningar
1 085
S
Träning Vet inte om jag lagt denna tråden rätt.. Jag ska försöka att förklara min hästs historia lite enkelt och kort. Förra våren, då han var 4...
Svar
15
· Visningar
2 696
Senast: pontus35
·
Träning När man rider på volt, hur känner man uppifrån ryggen när hästen går med inner bakben under tyngdpunkten? Jag har kunnat det en gång...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: attempt
·
Träning Kan man träna en häst så att den blir "rumsren" - alltså att den bara skiter på ett enda ställe i boxen? Vissa hästar är ju väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 201
Senast: MirahCulix
·
T
Träning Jag har lasttränat med min unghäst jättelänge och har kommit till ett vägskäl, vet inte hur jag ska gå vidare. Jobbat mycket med...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: linafina
·
Träning Jag är hästvakt över påsken, och har fått ett gediget träningsschema för mig och hästen. :D Bland annat har jag fått instuktioner om...
2
Svar
23
· Visningar
2 499
Träning Hmm det är dte jag undrar om jag är. Stalläagren tycker jag fjollar med min 2 åring medans jag tycker att jag tar det lungt bara...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: Mysaan
·
G
Träning Jag håller på att köpa häst.;) Jag undrar när det står i annonser att inga olater. Vad menar ni när ni säger inga olater? Vad är en...
Svar
7
· Visningar
6 356
Senast: Migo
·
G
Träning Jag frågar lite råd och åsikter av er hästmänniskor. Jag håller på och köpa min första häst, har tidigare varit medryttare och haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 884
Senast: Gazelle
·
B
Träning Varje gång man ska komma mot henne när hon står i boxen så ser hon jättesur ut och lägger öronen bakåt, men sen när man går in blir hon...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: waldorff
·
D
Träning Skulle behöva jobba upp gallopen på en häst jag rider. Har ni tips på övningar och sånt man borde träna lite extra på för att stärka...
Svar
10
· Visningar
1 159
Senast: Koppen
·
S
Träning Ja, det här passar inte riktigt hemma någonstans - i något forum. Har sedan några månader tillbaka en sexårig och en tvåårig valack...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: mackan
·
L
Träning Hej! Har ett varmblodssto som för det mesta är tuff & snäll. Hon har gått långt i dressyren på bara 5 månader då hon stegrade & bockade...
Svar
3
· Visningar
701
Senast: Love_Maya
·
G
Träning Hästen har fått en litet rött sår ganska långt nere i karleden. hon kliar hysteriskt? vad kan de bero på ? hon har ganska långt hovskägg...
Svar
9
· Visningar
1 292
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama