Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Såg en tråd som hade frågor om om man lekt "de sju lekarna", vad är det för något? :confused: i tråden hade alla hoppat förbaskat högt...
Svar
16
· Visningar
1 557
Senast: Beauty_Boss
·
J
Träning Dotterns älskade halvfoderponny såldes förra veckan. Efter en lång och kall vinter hade hon sett fram emot en hästsommar,men då...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: månFare
·
N
Träning Tänkte starta där med min 4 åring till hösten:) Och undrar lite hur det går till...Vet i stort sätt bra vilka moment som ingår men...
2
Svar
20
· Visningar
1 575
Träning Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga den här tråden, flytta den om den ligger fel. Min häst är känslig i munnen i övrigt, men han...
Svar
10
· Visningar
1 099
Senast: sussa holm
·
H
Träning Är det någon mer här som fascineras utav Montys tekniker när det gäller hästar? :) Därför åker jag till Linköping för att se hur det...
Svar
7
· Visningar
928
Senast: Halvblod_Rider
·
Träning Imorgon tänkte jag börja tömköra min travkille som inte blir någon travare utan får bli ridhäst... Han är alltså inkörd redan och är...
Svar
2
· Visningar
1 240
Senast: Cambrie
·
Träning Jag har skapat ännu ett monster.. Eller iaf ännu en arbetsnarkoman. Kele är 3 14 april, och är riden 7-8 ggr totalt, fördelat på två...
2
Svar
29
· Visningar
4 015
P
Träning Hej , i vilken ålder kan man börja att vänja en unghäst med träns ? och vilket bett är det bästa när man ska vänja hästen ? mvh:rofl:
Svar
7
· Visningar
826
Senast: sussa holm
·
G
Träning Hej allesammans! Nu har jag som återfalls ryttare ridit i 1 termin. Och jag är så kass! jag hade inte något minne utav att jag inte...
Svar
13
· Visningar
1 246
Senast: Fossing
·
Träning Läste/hörde någonstans om att många har två hagar uppdelat valacker för sig och ston för sig. Hur kommer det sig? Någon här som har...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 196
Senast: Panikie
·
Träning Har införskaffat ett stycke ponny till min dotter. Han är 19 år och jättesnäll men han går så högt med sitt huvud tycker jag. Skulle...
2
Svar
21
· Visningar
1 812
Senast: arna
·
L
Träning hur tränar man upp hästens rygg på bästa sätt är det genom backar lr ngt annat? :crazy:
Svar
2
· Visningar
835
Senast: Miika
·
I
Träning ;) Hejsan! Jag och en kompis känner en person som har en shettis som dom har som sälskap till andra hästar. Vi tycker lite synd om...
2
Svar
25
· Visningar
2 107
Senast: Idrus
·
E
Träning Hej! Jag skulle vilja höra era åsikter om använding av hjälm! Varför rider man utan hjälm?
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 031
Senast: J3O
·
Z
Träning Beskriv hur du gör en halvhalt, och när du brukar göra den.
Svar
5
· Visningar
1 359
Senast: ZätaHå
·
Träning .....vet inte om lagt denna tråden rätt....men men, är det fel kan väl nån vara snäll o flytta den? Undrar bara om nån har erfarenhet...
Svar
5
· Visningar
795
C
Träning När anser ni att man som ryttare väger för mycket om vi säger att det gäller att rida på ridskola en gång/vecka på normalbyggda halvblod?
Svar
3
· Visningar
774
Senast: bubbel
·
Träning Håller på och sätter igång mitt sto efter diverse skador. Har problem med att hon är otroligt stressad och rädd. Igår var jag på...
2
Svar
24
· Visningar
5 038
Senast: lizzie
·
E
Träning Hur länge låter ni era treåringar gå på bete i sommar? Vilken del av sommaren går de ut på bete (Juni, juli, maj, vilken månad alltså)...
Svar
8
· Visningar
1 354
Senast: InnerVision
·
Träning Det är frågan? Vad tycker ni? Jag har ett russto och hennes åring, hingst, som precis upptäckt att "mamma" kan lukta gott på annat...
2
Svar
27
· Visningar
1 976
Senast: Rotterö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar