Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning Rider en 8-årig pålle som är till hälften arabiskt fullblod , till hälften norsk döle-travare . Han är en mycket duktig hopphäst som går...
Svar
14
· Visningar
2 136
Senast: RamboOo
·
A
Träning Hej, jag hade tänkt skaffa en liten skötare till shettisen så han får komma ut och röra sig lite. Hur lång får man högst vara tycker ni?
Svar
7
· Visningar
903
Senast: Inka-90
·
Träning har dåligt samvete för mitt trogna russ som vilat ganska länge nu. Jag känner mig för lång för henne även om jag vet att hon klarar mig...
Svar
5
· Visningar
853
Senast: Tjalfe
·
B
Träning Hejsan! Min ponny går bra i form i skritt, men i traven blir det lite jobbigare. Har någon något tips till mig hur jag ska göra? Tack...
Svar
10
· Visningar
926
Senast: Bellina
·
S
Träning Jag vet i tusan om den här hamnade rätt, men jag får hoppas på det. :o Jag kanske ska låna en lada och en helt enorm hage under...
Svar
7
· Visningar
1 113
Senast: Yrja
·
S
Träning ARGGHHH jag blir tokig!! Min älskade:mad: pålla vill inte stanna kvar i transporten! HJÄLP vad ska jag göra??:confused: Hon går in hur...
Svar
19
· Visningar
1 352
Senast: petitschoux
·
F
Träning Har en häst som blir spänd ganska lätt, blir hög i nacken och taktar. När hon taktar bromsar jag, då gör hon oftast halt, trycker jag...
Svar
1
· Visningar
923
Senast: gamila
·
R
Träning Min pålle har kommit på att hon kan rygga när livet känns för spännande. Som ni förstår så uppstår detta när hon är spänd och laddad...
Svar
16
· Visningar
1 119
Senast: hahaha
·
G
Träning Vad brukar ni göra för att få extremt tittiga hästar att sluta fokusera på allt runtomkring sig och istället fokusera på vad ryttaren vill?
Svar
19
· Visningar
6 095
Senast: Matilda_o_Bonita
·
M
Träning Har någon ett tips på en lättfattlig och bra NH-bok?
Svar
9
· Visningar
999
T
Träning Är det nån som kan ge mig tips? Jag är en nybliven medryttare för första gången :D till ett underbart am. varmblod vid namn Scandal...
2
Svar
22
· Visningar
1 813
Senast: Ebbs
·
Träning Hur pass utbildade är era 6:åringar?
Svar
13
· Visningar
1 361
Senast: glace
·
N
Träning Behöver råd från er. Jag har en 1-årig hingst kallblodstravare. har gått med sin mamma och två andra ston tills han var ca 9 månader...
Svar
5
· Visningar
729
Senast: Masse
·
H
Träning Jag har en 4-årig c-ponny som är riden sen i höstas. Han har väldigt lätt för sig och då är det lätt att gå för hårt fram. Han gick...
Svar
10
· Visningar
1 279
Senast: lissa
·
Y
Träning Hej I går var jag med om ngt som jag inte varit med om tidigare. Efter ridturen när jag skulle gå med min häst till hagen (vi måste...
Svar
18
· Visningar
3 798
Senast: Lazio
·
M
Träning Har ett halvblod, 14 år, som för tillfället är helt "galen" Spelar ingen roll vad jag gör, så bara rusar hon. Jag kan inte ta tag i...
Svar
19
· Visningar
1 376
Senast: Magrinette
·
H
Träning Jag har en halvblodsvalack som är fem år. Har haft honom sen han var föl. Han är stor. 1.75++ i mkh och väger 800 kg. Ända tills...
Svar
7
· Visningar
1 011
Senast: Antiqua
·
Träning Red min Tuborg idag o provade för första gången att rida på hackamore(korta skänklar) Han lysnar jätte bra på det o inga problem med...
Svar
3
· Visningar
745
L
Träning Tips?? :bow: :bow:
Svar
5
· Visningar
1 440
Senast: Ragnhild
·
E
Träning Min häst har vart ganska ranghög hela tiden när jag har haft henne, i ungefär tre år. Men i augusti förra året flyttade jag henne till...
Svar
9
· Visningar
1 824
Senast: Alma-Lena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama