Medryttartips?

Sv: Medryttartips?

en glasklar sak är " Ta hand om hästen som om den vore din egen!!"

det är det viktigaste som finns,och sådant är väldigt uppskattad från hästägaren:)
För då vet dom att hästen är i goda händer då man behandlar den som sin egen..(för att vem skulle ta sämre hand om sitt egna djur? )

sedan är komunikation mellan dig och hästägaren väldigt viktig,berätta exakt hur du och tycker,känner och vill ha det,men även ta stor hänsyn till vad ägaren vill,tycker etc..

Jag har varit "medryttare" på "min" häst i över 2 år nu,tack vare att jag och hästen är som skapta för varann,jag och ägaren kommer SÅ himla bra överäns - från första dagen jag provred tills idag! hästen är som min då det är bara jag och hans ägare som sysslar m hästen och jag har i stort sett blivit delägare på honom...

Just pga av att jag ser/behandlar hästen som MIN,jag och ägaren kommer som sagt urbra överäns och pratar med varann väldigt ofta,vi båda stöttar varann vad det gäller hästen och utbildning,tävling och tar även råd från varann vad gäller ALLt (både häst och privatlivet)..

Vi ställer dessutom upp för varann till 110% och hästägaren är den varmaste människan jag mött och hon är helt fantastisk! Hon brukar tillomed passa min hund när det behövs..:p

så..det kan även bli lika bra för dig så som det blivit för mig..
Så förutsättningarna är goda så länge man kommer överäns med varann...!;)

Sv: Medryttartips?

Jag är också nybliven medryttare på en underbar D-ponny. Och i början var det väldigt klurigt med maten och hur den skulle stå, och höet och allt. Men då frågade jag en tjej som ibland tog hand om honom, och därmed visste det mesta, och då visade hon mig.
Och ägaren ritade en liten bild där det visade hur hökorgarna skulle stå osv.
Men jag har som tumregel att om det är något man vill göra, ring och fråga. Som t.ex att jag ville rida barbacka, då ringde jag och frågade ist för att bara rida. Och det gick jättebra, så det får jag göra om ifall jag vill. Och snart ska jag fråga om jag får hoppa ett litet skutt med honom :)
Blev lite mkt om mig där, men ändå ;P

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 395
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 390
Senast: Roxy
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 015

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka